php - mysql, hjælp...
Fra : Ralle

Dato : 27-01-07 11:48

Hejsa...

Jeg er igang med at lave et slags cms, og det er et nyhedssystem.
Jeg har set mange nyhedssystemer, men ingen havde det jeg ville
lave her. Så derfor gik jeg igang med det..

Jeg skal bruge et nr. af antal id fra min tabel, for det nummer
skal hentes, og derefter puttes ind i koden..

havde tænkt lidt på at man kunne lave en
$antal = mysql_query("SELECT * FROM news")
og så lave et eller andet så der kommer et nr, og dette nr er
antallet af alle id'er.

fx.
id: 1
id: 3
id: 4
id: 6

= "4" id'er

altså jeg skal så bruge tallet 4..

nogle som kan forstå hvad jeg mener??
og nogle som kan hjælpe mig med dette??

Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 27-01-07 21:54

Ralle skrev:
> nogle som kan forstå hvad jeg mener??
> og nogle som kan hjælpe mig med dette??

Læs manualen - <url: http://dk2.php.net/mysql_num_rows>

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Ralle

Dato : 27-01-07 22:13

> Læs manualen - <url: http://dk2.php.net/mysql_num_rows>

Tak.. men der sker ik det jeg ville have der skulle ske, det er
fordi det skal passe sammen med en javascript ting jeg har..

javascript koden gør sådan at der står fx.
nyhed 1
nyhed 2

og så kan man så trykke på nyhed 1, og så kommer nyheden frem,
altså den forlængersiden, og skriver nyheden..

koden er her:

<script>
function visnyhed(id)
{
nyhed(id-1).style.display = 'block';
}
function visnyhedluk(id)
{
nyhed(id-1).style.display = 'none';
}
</script>

class="nyhederboxtekst">
Text her

Godt så prøvede jeg at lave fx 2 af dem, hvor der så stod nyhed 1
og nyhed 2, og så i dem stod der tekst 2 her, og tekst 1 her.

det så sådan her ud:

<script>
function visnyhed(id)
{
[...]

<?php

$num_files = 2;

for ($i = 1; $i <= $num_files; $i++) {

echo "<table border=\"0\" width=\"510\">
class=\"nyhederboxtekst\">
Text $i her
}
?>

det virkede også fint, nu skulle jeg bare have det til at passe
med hele mit phpscript, som ser sådan her ud nu, og som ikk
virker som det skal, nogle som kan hjælpe med at få det til at
virke som det skal??

<script>
function visnyhed(id)
{
[...]

<title>Enzolim.dk - Sangtekster</title>
<?php
include("config.php");

$num = mysql_query("SELECT * FROM news", $connect);
$num_rows = mysql_num_rows($num);

function br2nl($text) {
return preg_replace('/<br\\\\s*?\\/??>/i', "\\n", $text);
}

$result = mysql_query("SELECT * FROM news ORDER BY newsid
DESC",$connect);
while($myrow = mysql_fetch_array($result))
{

$tekst = $myrow['text1'];

$text = ''.$tekst.'';

echo "<b>Title: ";
echo $myrow['title'];
echo $myrow['dtime'];
echo "</i>";

$num_files = $num_rows;

for ($i = 1; $i <= $num_files; $i++) {

echo " $i<table border=\"0\" width=\"510\">
echo nl2br($text);
echo "<br><br><a

echo "<br><a
href=\"read_more.php?newsid=$myrow[newsid]\">Read More</a>";
}
}
?>

Fra : Dan Storm

Dato : 27-01-07 22:36

Prøv lige at sende en url på det du har lavet indtil videre... opret
samtidig en kopi af filen der ender på .phps

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Ralle

Dato : 27-01-07 23:03

nogle af tingene hedder ikk det som jeg skrev i koden da denne side er
lavet til et andet formål, nemlig noget lyric ting..

men her er siden: www.video.enzolim.dk/25/index.php eller
www.video.enzolim.dk/25/

og phps: www.video.enzolim.dk/25/index.phps

Det var vidst det..

Fra : Dan Storm

Dato : 27-01-07 23:39

Ralle skrev:
> nogle af tingene hedder ikk det som jeg skrev i koden da denne side er
> lavet til et andet formål, nemlig noget lyric ting..

> [...]

Jeg har prøvet at kigge det lidt igennem, men tror mit problem er at jeg
ikke helt kan gennemskue hvad det er du præcist vil og hvad der skal
ske, så hvis du gider at prøve at skære det ud i pap for mig?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Ralle

Dato : 28-01-07 13:41

> Jeg har prøvet at kigge det lidt igennem, men tror mit problem er at jeg
> ikke helt kan gennemskue hvad det er du præcist vil og hvad der skal
> ske, så hvis du gider at prøve at skære det ud i pap for mig?

Ja selvfølgelig..

Jeg har filerne:

add_tekst.php
edit_tekst.php
delete_tekst.php
index.php
read_more.php

Filerne gør:

add_tekst.php - tilføjer title, text1, text2 til db.
edit_text.php - redigere i det valgte id's text1, / title / text2.
delete_tekst.php - sletter valgte id.
index.php - viser title, hvornår inlæget er skrevet, og et lille link som
man skal kunne trykke på så text1 kommer frem på siden, og så en read more
knap så man kan se hele "artiklen" (text2).
read_more.php - viser title, og text2.

Godt problemet er på index.php

der vil jeg gerne have at man skal kunne trykke på fx. omkvæd, og så kommer
omkvædet af sangen, (som er text1)

altså den udfolder hvis du forstår..

og så skal der bare stå read_more.php efter det.

dette skal der stå ved dem alle sammen. (eksempel = 3 id'er)

Test1
Skrevet den. 1/1 2007.
-----------
Omkvæd (javascript link)
read more. (link)

Test2
Skrevet den. 1/1 2007.
-----------
Omkvæd (javascript link)
read more. (link)

Test3
Skrevet den. 1/1 2007.
-----------
Omkvæd (javascript link)
read more. (link)

godt nu siger vi så at vi har trykket på test1's omkvæd knap. så skal det
så se sådan her ud:

Test1
Skrevet den. 1/1 2007.
-----------