udtrække del af REMOTE_USER
Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 11:44

hej ng

Jeg bruger $_SERVER['REMOTE_USER'] til at nuppe
brugernavnet (kører integrated authentication på en IIS)
Problemet er bare at det giver mig en streng i formatet
domæne\bruger ... jeg ville gerne bare have brugernavnet.
Hvorledes får jeg den kringlet?

--
Peter J

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 25-01-07 12:16

Peter Jensen wrote:
> [...]
> Problemet er bare at det giver mig en streng i formatet
> domæne\bruger ... jeg ville gerne bare have brugernavnet.

$dom = '';
$user = $_SERVER['REMOTE_USER'];
if(strpos($user,'\\')!==false) {
list($dom,$user) = explode('\\',$user);
}

Så ligger din user i $user.

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 12:40

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev
> $dom = '';
> $user = $_SERVER['REMOTE_USER'];
> if(strpos($user,'\\')!==false) {
> list($dom,$user) = explode('\\',$user);
> }
>
> Så ligger din user i $user.

Super - jeg takker!
--
Peter J

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-07 12:24

Peter Jensen skrev:

> Problemet er bare at det giver mig en streng i formatet
> domæne\bruger ... jeg ville gerne bare have brugernavnet.
> Hvorledes får jeg den kringlet?

list($domain,$user)=explode('\',$_SERVER['REMOTE_USER']);

Tjek lige at det er \ og ikke / du mener.

--
Bertel

Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-01-07 07:50

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev Thu, 25 Jan 2007
12:24:14 +0100

>list($domain,$user)=explode('\',$_SERVER['REMOTE_USER']);
>
>Tjek lige at det er \ og ikke / du mener.

Og så skal det vel egentlig være:

list($domain,$user)=explode('\\',$_SERVER['REMOTE_USER']);

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-07 08:29

Arne Feldborg skrev:

> Og så skal det vel egentlig være:

> list($domain,$user)=explode('\\',$_SERVER['REMOTE_USER']);

Jeg havde den opfattelse af tegn i enkeltanførselstegn ikke
bliver fortolket, men jeg kan ikke prøve det ordentligt af.
Følgende fire linjer resulterer alle kun i n bagstreg (og ingen
frejl) når jeg prøver dem af på mit webhotel:

echo '\';
echo '\\';
echo "\";
echo "\\";

--
Bertel

Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-01-07 09:15

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev Fri, 26 Jan 2007
08:29:24 +0100

> [...]
>Følgende fire linjer resulterer alle kun i n bagstreg (og ingen
>frejl) når jeg prøver dem af på mit webhotel:

Det lyder ret usansynligt i mine ører.

Måske er der forskel på konfigurationen, men selve tegnet backslash er
jo escapekarakter og kan mig bekendt aldrig stå alene.?

>echo '\';

Her escaper du jo det afsluttende enkeltanførselstegn, og du burde få en
fejl i alle de følgende linier.

Hvis du brugte en editor med syntaxcheck eller farvekodning, ville du
også allerede her få et problem.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-01-07 10:47

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> Følgende fire linjer resulterer alle kun i n bagstreg (og ingen
> frejl) når jeg prøver dem af på mit webhotel:

Nej...

> echo '\';

Giver parse-error - du escaper '

> echo '\\';