Slideshow med php/mysql?
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 12:38

Hej,

Er der nogen som kende en simpel måde at køre et billede slideshow fra
mysql?

mvh
JP

Fra : Rasmus

Dato : 23-01-07 01:49

Du kan ikke køre et slideshow med standart php, da det er serverside og
"bare" danner et html dokument som du så kan læse.

Den mest simple måde er nok at læse links til de billeder du vil vise i
slideshow'et ind i et array og så køre en javascript funktion med en timer
der skifter img src'et ud med det næste i array'et.

Er ikke ret god til javascript, men så vidt jeg ved kan du få et php array
ind i en javascript funktion?

Google javascript + timer, så kan du bl.a. finde den her:

http://www.javascript-page.com/timer.html

Er selv ved at lave et galleri i php, hvor der skal en slideshow funktion
ind på et tidspunkt, så du må gerne skrive når du finder en løsning :)
Ellers skriver jeg når jeg er nået så langt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 13:48

Tak for det, det gav mig da en ny idé til at lave det.

Vil arbejde lidt med det og se om jeg kan få php og javascript at at arbejde
sammen.

/jan