Håndtering af betaling via hjemmeside
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 00:14

Jeg har tænkt mig at lave et site der bl.a. skal kunne håndtere tilmelding
til en international konference. Når man tilmelder sig fra rundt om i
Verden, skal man også samtidig betale derfor. Pengene skal ind på en
bankkonto, f.eks. i Danmark. Det er vigtigt, at
1) indbetaleren identificeres entydigt
2) der kan betales med diverse internationale hævekort

Systemet skal helst være gratis, eller billigt, da der ikke er tale om nogen
profit. Selve sitet er lavet i 'e107'-CMS, hvortil der kan downloades ekstra
plugins til e-handel. Men det lyder lidt som overkill.

Der findes jo systemer som http://www.oscommerce.com/ der i sig selv er
gratis, men så vidt jeg kan se skal benyttes sammen med PayPal e. lign. der
vistnok koster noget at benytte månedligt.

Håber nogen af jer har en oplagt idé!

- michael

Fra : jan bom trap

Dato : 22-01-07 08:00

> Der findes jo systemer som http://www.oscommerce.com/ der i sig selv er
> gratis, men så vidt jeg kan se skal benyttes sammen med PayPal e. lign. der
> vistnok koster noget at benytte månedligt.

både til ecommerce og zencart kan der hentes payment moduler til en lang række
af betalingsformidlere fx til dibs på www.dibs.dk hvor der både er payment
moduler til ecommerce http://www.dibs.dk/2984.0.html
or til zencart http://www.dibs.dk/3063.0.html

både ecommerce og zencart er egnetlige webshop platforme, og er derfor måske
lidt overkill til det jeg tror du skal bruge, men de kan fint benyttes til det
du efterspørger

vh jan bom

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 22-01-07 08:55

Michael wrote:
> [...]
> bankkonto, f.eks. i Danmark. Det er vigtigt, at
> 1) indbetaleren identificeres entydigt
> 2) der kan betales med diverse internationale hævekort

Du kan ikke få danske betalingssystemer gratis, du kan få dem billigt :)
For at få en dansk betalingsudbyder kræver det
1: En PBS godkendelse
2: en sikker betalingsserver fx
- Dibs.dk (199,-/md + 1495,- i oprettelse)
- freepay.dk (349,-/md)
- dandomain.dk (fra 99,-/md)
- quickpay.dk (fra 150,-/md)

Du kan selvfølgelig også selv sætte en op... dette kræver
1: SKILLS!
2: 45.250,- for at PBS vil godkende din server

Alternativer som er gratis, eller måske billigere er som du selv siger
paypal
eller den danske pendant ewire.dk
(koster 5,- for at have en "betalingsknap" - mere ved jeg så ikke om det)

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 15:22

"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativer som er gratis, eller måske billigere er som du selv siger
> paypal
> eller den danske pendant ewire.dk
> (koster 5,- for at have en "betalingsknap" - mere ved jeg så ikke om det)

I skal have mange tak begge to (Jan og Martin) for gode og uddybende svar.
Nu har jeg da noget at arbejde videre med!

- michael

Fra : Martin

Dato : 22-01-07 18:32

Michael wrote:
> "Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> skrev i en meddelelse

> I skal have mange tak begge to (Jan og Martin) for gode og uddybende svar.
> Nu har jeg da noget at arbejde videre med!

Det var så lidt...
PS: Det er ikke altid let at forstå reglerne omkring det med PBS, men en
quick guide til hvordan man får sådan en indløsningsaftale kan findes her
<http://quickpay.dk/dk/vejledninger/pbs-ansoegning.html>

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 20:59

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> quick guide til hvordan man får sådan en indløsningsaftale kan findes her

Mange tak endnu engang! Det er derfor jeg elsker usenet

- michael