php & xhtml
Fra : andy

Dato : 17-01-07 18:25

hvor skal man plasere sit php script i en xhtml fil.
jeg har en side hvor jeg vil have en tæller og har fulgt denne guide.
http://webmaster.hephey.dk/guide/37/ virker fint hvis jeg laver den i en
ren php fil. men kan ikke få det til at virke i en html fil.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-01-07 19:03

andy skrev:

> hvor skal man plasere sit php script i en xhtml fil.

Hvor det er praktisk eller nødvendigt.

Princippet er at du skal kalde filen <filnavn>.php. I den kan du
så almindelig HTML, og når du så får brug for PHP, omklamrer du
det bare med <?php og ?>. Eks:

> ren php fil. men kan ikke få det til at virke i en html fil.

Filen må ikke hedde .htm(l). Så bliver den afleveret direkte fra
serveren til browseren. Den skal hedde .php til efternavn. Så
bliver den fortolket af PHP-serveren.

PS. Eller også skal man sætte serveren op til at opfatte .html
som en PHP-type, men det er ikke smart.

--
Bertel

Fra : andy

Dato : 17-01-07 19:30

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> bliver den fortolket af PHP-serveren.
>
> PS. Eller også skal man sætte serveren op til at opfatte .html

takker jeg kaldte dem html og ikke php

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-01-07 13:02

Den 17-01-07 19.02 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> PS. Eller også skal man sætte serveren op til at opfatte .html
> som en PHP-type, men det er ikke smart.

Hvorfor ikke?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-01-07 19:18

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvorfor ikke?

Fordi alle ens HTML-filer så bliver PHP-parset til ingen nytte.

Så er det smartere at lave en rewrite i .htaccess. Det har jeg
f.eks. gjort med search.php der kan tilgås som search.htm.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-01-07 20:25

Den 18-01-07 19.18 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Fordi alle ens HTML-filer så bliver PHP-parset til ingen nytte.

Jo, men hvis alle ens html-filer indeholder php-kode, gør det jo ingen
forskel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.