php og outlook
Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 16-01-07 13:44

Hej!

Jeg har tænkt over om det kan lade sig gøre at lave et
nyhedsbrevs modul, hvor man går ind på en hjemmeside og tilmelder
sig et nyhedsbrev. Når så nyhedsbrevmodulejeren vil sende et
nyhedsbrev skal vedkommende kunne gå ind ind i outlook express og
se alle der er tilmeldt nyhedsbrevet og der efter sende som man
normalt gør, når man sender en mail til flere på en gang.

Kan dette lade sig gøre ved brug af php (evt. kode eks.)?

vh

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-01-07 15:56

Lasse Vestergaard wrote:
> [...]
> se alle der er tilmeldt nyhedsbrevet og der efter sende som man
> normalt gør, når man sender en mail til flere på en gang.

Det ville nok være noget lettere at lægge abonnenternes adresser i en
database (MySql) på serveren og så hente dem derfra, når de skal bruges.

Jeg har noget tilsvarende kørende i asp og Access, men desværre ikke til php
og MySql.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 16-01-07 19:16

Jeg har godt selv tænkt lidt på at lægge emailadresserne i en db. Jeg tænkte
måske mere på om man kunne lave noget plugin lignende til outlook som så går ned
i den db hvor emailsne ligger. Og så på den måde kan man bruge outlooks
faciliteter til at lave en samlet mail.