forsøger oprettelse med ODBC
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 05-02-07 15:17

Hej jeg har med interesse læst denne installationsvejledning til en
forbindelse til Mysql fra ASP
http://www.devarticles.com/c/a/ASP/Using-MyODBC-To-Access-Your-MySQL-Database-Via-ASP/2/
Heraf fremgår det at jeg skal imstallere en ODBC driver, og når jeg forsøger
det, skal jeg angive servernavn - når man spørger one.com fortælles det blot
at man skal bruges deres helt egen metode, og den kan jeg heller ikke få til
at virke
Her er koden klippet fra supportsiden på One.com og sat ind på siden
"test_base.asp"

<%
ConnString="Driver=MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=test;UID=senius_dk;PASSWORD=hemmeligt"
Set RS = server.CreateObject("ADODB.recordset")
Conn.Open ConnString
sql = "select * from table"
RS.Open sql, Conn, 1, 2
%>

Men AK denne kode generere denne fejlmeddelse:

Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x80004005)
SQLState: S1T00 Native Error Code: 1044 [MySQL][ODBC 3.51 Driver]Access
denied for user: 'senius_dk@localhost' to database 'test'
/test_base.asp, line 5

Linie 5 er også her i eksemplet linie 5 "Conn.Open ConnString"

Der må da være nogen derude for hvem det er lykkedes at komme i kontakt med
deres Mysql?
Hjæp modtages med STOR taknemmelighed (er nybegynder og kommer ikke videre
før der er forvbindelse)

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071