IP-adresse
Fra : bo

Dato : 30-01-07 23:33

Når en bruger submiter en form kan man så få brugerens ip adresse
automatisk med ned i databasen?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-01-07 02:05

On 30 Jan 2007 22:33:15 GMT, bo <bobo@dbmail.dk> wrote:

>Når en bruger submiter en form kan man så få brugerens ip adresse
>automatisk med ned i databasen?

Ja og tjoh:
Request.ServerVariables ("REMOTE_ADDR")
- vil vise den IP-adresse, som din server opfatter er brugerens
IP-adresse. Men om det er brugerens faktiske IP-adresse kan du ikke
være 100 pct. sikker på.

Hvad skal det bruges til?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Bo

Dato : 31-01-07 11:11

> Hvad skal det bruges til?

Jeg er ved at lave et site hvor man kan ligge links og andre ting ind
unden at være medlem af noget og uden at logge inde.

Så det skal bruges til at lukke bruger ude hvis de gentagene gang kun
bruger sitet til at være dumme

Derfor er det godt at kunne gå tilbage i en database og se
IP-adresser..

Bo

Fra : Leif Neland

Dato : 31-01-07 19:15

Bo wrote:

> [...]
> unden at være medlem af noget og uden at logge inde.
>
> Så det skal bruges til at lukke bruger ude hvis de gentagene gang kun

Og så kan du lukke for alle på Nørre Bumlerød skole på een gang, fordi alle
skolens maskiner har den samme ip-adresse, når de sidder bag en nat'ende
router/proxyserver...

Leif

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-02-07 02:29

On Wed, 31 Jan 2007 19:14:30 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Og så kan du lukke for alle på Nørre Bumlerød skole på een gang, fordi alle
>skolens maskiner har den samme ip-adresse, når de sidder bag en nat'ende
>router/proxyserver...

Og så hjælper det ikke engang på rigtige form-spammere - de skifter
IP-adresser så tit det passer dem ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-02-07 14:50

Jørn Andersen skrev:

> Og så hjælper det ikke engang på rigtige form-spammere - de
> skifter IP-adresser så tit det passer dem ...

Ip-filtrering er nu ikke helt håbløst. Når jeg kigger i loggen
efter spamindlæg er der en del tilfælde af genbrugte ip-numre.
Samtidig stammer meget af den spam der kommer ind fra obskure ip-
områder som man uden større problemer kan blokere.

I mit spamfilter kan jeg blokere på oktetniveau - altså fx blokere
alle adresser under 195.225.177.* Det område tilhører ifølge
RIPE[1] en udbyder i Ukraine. Fra ip-området har jeg modtaget 32 stykker
spam og 0 rene indlæg - og selv om jeg i teorien risikerer at blokere
en uskyldig ved at lukke for hele området, er den reelle risiko til at
overse (der er næppe så mange dansklæsende/skrivende i Ukraine).

Ip-filtrering er ikke så godt som et generelt spam-filter, fordi
man normalt skal have nogle spamindlæg ind før man kan se hvor de
kommer fra - og man fanger aldrig de første spamindlæg på denne
måde. Men det er et fint supplement til Tokes spamfælder[2]

Noter:
======
[1] <http://www.ripe.net/whois?searchtext=195.225.177.12%20>
[2] <http://ekot.dk/www/spamtrap/>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bo

Dato : 01-02-07 21:18

Men er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg automatisk for IP
adresserne automatisk med ned i min db?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-02-07 00:21

On 01 Feb 2007 20:17:52 GMT, bo <bobo@dbmail.dk> wrote:

>Men er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg automatisk for IP
>adresserne automatisk med ned i min db?

På samme måde som du får andre værdier med:

strNavn = Request.Form("navn")
strIp = Request.ServerVariables ("REMOTE_ADDR")

og så indsæt i din SQL.

Good luck!

--
Jørn Andersen,