Access contra mysql
Fra : john wengel

Dato : 30-01-07 14:46

Ud fra tidligere indlæg kan jeg forstå at Access kan virke som en
flaskehals hvis der er mange samtidige brugere.

Jeg har et script som kommunikerer meget med en Access-database

Er der nogen tommerfingerregel man kan bruge eller er det en
erfaringssag hvornår man får problemer ?

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-02-07 07:00

Det afhænger helt af, hvad dit script laver.

Hvis det er noget webbaseret, er der andre gode grunde til, ikke at vælge
access. F.eks. at folk kan downloade databasen, hvis de kender url'en.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-02-07 13:46

On Sat, 10 Feb 2007 06:59:39 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Hvis det er noget webbaseret, er der andre gode grunde til, ikke at vælge
>access. F.eks. at folk kan downloade databasen, hvis de kender url'en.

1) Det kan man *meget* let komme ud over ved at lægge den uden for
webscope.
2) Det at man kan downloade databasen kan i andre sammenhænge være en
fordel - man kan fx nemt viderebehandle data på en desktop-maskine med
et program, som mange kender i forvejen.

Dette er ikke ment som et forsvar for MS Access generelt - jeg er ikke
i tvivl om, at MySql performerer langt bedre, sår der kommer lidt mere
trafik på.
Men der er nogle fordelle ved Access på mindre trafikerede sites, som
man ikke skal kimse ad

--
Jørn Andersen, Brønshøj

Danske tropper hjem fra Irak, nu!
Skriv under: www.kirkmand-initiativet.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-02-07 17:43

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message
> 1) Det kan man *meget* let komme ud over ved at lægge den uden for
> webscope.

Hvis du ellers har den mulighed. Det kræver jo typisk, at man selv har
serveren stående.

> 2) Det at man kan downloade databasen kan i andre sammenhænge være en
> fordel - man kan fx nemt viderebehandle data på en desktop-maskine med
> et program, som mange kender i forvejen.

Ja, det kan det.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-02-07 18:47

On Sat, 10 Feb 2007 17:43:14 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message
>
>Hvis du ellers har den mulighed. Det kræver jo typisk, at man selv har
>serveren stående.

Er det rigtigt? Jeg troede det var standard på alle webhoteller. Sådan
har det været på de webhoteller, jeg har brugt.

Fra : Leif Neland

Dato : 10-02-07 19:13

Christian R. Larsen wrote:
> "Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message
>
> Hvis du ellers har den mulighed. Det kræver jo typisk, at man selv har
> serveren stående.

Det er vist meget normalt at webscope ligger i en mappe, kaldet f.ex. www, i
den mappe du har ftp-adgang til.

Leif

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-07 20:32

Christian R. Larsen skrev:

> Hvis du ellers har den mulighed. Det kræver jo typisk, at man
> selv har serveren stående.

Niks. Det kræver at ftp-roden ligger over webroden, således at man
via ftp har adgang til mapper der ikke kan nås via websitet.

Det har været tilfældet på de webhoteller jeg har benyttet indtil
nu.

Et alternativ til at placere basen uden for webscope er i øvrigt at
give den et filnavn der forhindrer download - fx .asp eller .asa.
Access-driveren er ligeglad så længe man giver den rigtige sti til
filen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-02-07 23:38

john wengel wrote:

> Er der nogen tommerfingerregel man kan bruge eller er det en
> erfaringssag hvornår man får problemer ?

Sørg for at lukke forbindelse mellem bruger og database straks den ikke er
nødvendig. Stående, men inaktiv linjer til databasen vil hurtigt betyde, at
der er "udsolgt".

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk