Adgang til database MYsQL
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 29-01-07 12:44

Hej alle.
Jeg har fporsøgt at klippe dette script fra one.com.
Det skulle give adgang til min SQL database - Men jeg får en fejl i linie 11
Kan nogen hjælpe mig videre?
Hvordan lægger jeg data IND i databasen?
Håber at nogen vil have ulejlæigheden med et eksempel eller en forklaring

Koden der er klippet/rettet--
<%
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;"_
&"DATABASE=[DATABASE_NAME];UID=[senius_dk];PWD=[her har jeg rettet til
passwordét];"
objConn.Open

objRS.Open "[SELECT *
FROM `webbase`
WHERE `fornavn` LIKE 'John'
AND `mellemnavn` LIKE 'Senius'
AND `efternavn` LIKE 'Jørgensen'

LIMIT 0 , 30]", objConn, 3,3

objRS.Close
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

Med venlig hilsen

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071

Fra : johnny

Dato : 29-01-07 13:00

John Senius-Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Hvordan lægger jeg data IND i databasen?
> Håber at nogen vil have ulejlæigheden med et eksempel eller en forklaring

&gt; Dim objConn
&gt; Dim objRS
&gt; Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
&gt; Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
&gt;
&gt; objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;"_
&gt; &"DATABASE=[DATABASE_NAME];UID=[senius_dk];PWD=[her har jeg rettet til
&gt; passwordét];"
&gt; objConn.Open
&gt;
&gt; objRS.Open "[SELECT *
&gt; FROM `webbase`
&gt; WHERE `fornavn` LIKE 'John'
&gt; AND `mellemnavn` LIKE 'Senius'
&gt; AND `efternavn` LIKE 'Jørgensen'
&gt;
&gt; LIMIT 0 , 30]", objConn, 3,3
&gt;
&gt; objRS.Close
&gt; Set objRS = Nothing
&gt; objConn.Close
&gt; Set objConn = Nothing
&gt; %>

> Med venlig hilsen
>
> John

Fjern disse [ ] rammer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 29-01-07 13:25

Hej Johnny
Jeg kan ikke helt se hvor der skal være [] firkantparanteser eller ikke
Jeg får denne fejl, selv om jeg har sat koden i samme linie (det var den
ikke før)
a.. Error Type:
Sun ONE ASP VBScript compilation (0x800A0439)
Line splice not followed by a newline
/databaseadgang.asp, line 6, column 61

og linie 6 ser således ud:
objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;"_&DATABASE=webbase;UID=senius_dk;PWD=detteerrettet;
Kan du se fejlen?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-01-07 13:31

On Mon, 29 Jan 2007 13:24:46 +0100, John Senius-Jørgensen
<sletaltfoerdettejsj@senius.dk> wrote:

>Jeg kan ikke helt se hvor der skal være [] firkantparanteser eller ikke

Jeg tror Johnny mente i SQL-strengen (og det har han nok ret i).

> [...]
>ikke før)
>a.. Error Type:
>Sun ONE ASP VBScript compilation (0x800A0439)

Vær opmærksom på, at du *ikke* havde fejl i linie 6 før, men i linie
11. SÅ der er ingen grund til at rette linie 6.

>og linie 6 ser således ud:
>objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;"_&DATABASE=webbase;UID=senius_dk;PWD=detteerrettet;

Hvis du vil have den på samme linie, skal du fjerne: "_&
- og tilføje en afsluttende "

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=webbase;UID=senius_dk;PWD=detteerrettet;"

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : johnny

Dato : 29-01-07 14:01

Prøv evt dette :)

<%
SQLserveradr="din_server_adresse"
SQLdatabase="database_navn"
SQLlogin="login"
SQLpassword="paseword"

conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase
conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword & ";OPTION=16386"
Conn.Open conStr
%>

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 29-01-07 14:18

Hej Johnny
Tak for din venlige hjælp.
Jeg ved desværre ikke hvad mit servernavn er, og har rettet henvendelse til
One.com´s support
Jeg vil forsøge din løsning når de svarer
Foreløbig tak

Fra : johnny

Dato : 29-01-07 14:25

Det er nok localhost

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 29-01-07 13:43

Dejligt at I gider at hjælpe, men jeg forstår stadig ikke at der fejl så
måske I kan hjælpe videre

<%

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-01-07 14:23

On Mon, 29 Jan 2007 13:43:24 +0100, John Senius-Jørgensen
> [...]

>objRS.Open "SELECT * FROM webbase" & _"WHERE fornavn LIKE 'John' AND
>mellemnavn LIKE 'Senius'" & _"AND efternavn LIKE 'Jørgensen' LIMIT 0 , 30",

DU skal *enten* have det hele på én linie *uden* " & _" *eller* også
på flere linier *med* " & _".

På én linie (bliver nok ombrudt i nyhedslæser):
objRS.Open "SELECT * FROM webbase WHERE fornavn LIKE 'John' AND
mellemnavn LIKE 'Senius' AND efternavn LIKE 'Jørgensen' LIMIT 0 , 30",
objConn, 3,3

På flere linier:
objRS.Open "SELECT * FROM webbase" & _
" WHERE fornavn LIKE 'John' AND mellemnavn LIKE 'Senius'" & _
" AND efternavn LIKE 'Jørgensen' LIMIT 0 , 30", objConn, 3,3

(Noget andet er, at LIKE ikke er for smart at bruge, nå¨r du ikke har
joker-tegn - men glem dette i første omgang og vend tilbage, når du er
fejlfri.)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : johnny

Dato : 29-01-07 14:50

Dette virker hos mig:

strSQL = "SELECT * FROM ebbase where (fornavn = john) and (mellemnavn =Senius)
and (efternavn = Jørgensen)"
Set ez = Conn.Execute(strSQL)

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 29-01-07 16:20

Hej Johnny
Nu er jeg ved at løbe lidt i ring.
Jeg har (heldigvis) også fået svar fra Jørn, men er vist begyndt at blande
de 2 eksempler samme

Kan du eventuelt skrive den samlede scripttekst
Klip og klistre?
Det ville være en stor hjælp, for først når det virker, kan jeg vist
gennemskue HVAD der virker og HVORFOR de forrige forsøg ikke virkede

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 29-01-07 17:51

Hej Johnny
Du er sgu en flink fyr, og jeg takker endnu en gang, men har endnu ikke fået
mit servernavn opgivet fra one.com, så jeg kan ikke teste koden i scriptet,
men det vil jeg gøre straks jeg hører fra dem.
Endnu en gang tak.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 30-01-07 12:04

Så fik jeg mit servernavn opgivet
<%
SQLserveradr="localhost"
SQLdatabase="webbase"
SQLlogin="senius_dk"
SQLpassword="xxxxxxx"

conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase
conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword & ";OPTION=16386"
Conn.Open conStr
strSQL = "SELECT * FROM webbase where (fornavn = john) and (mellemnavn
=Senius) and (efternavn = Jørgensen)"
Set ez = Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing

%>

giver følgende fejlkode:

a.. Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x80004005)
SQLState: S Native Error Code: 1044 [TCX][MyODBC]Access denied for user:
'senius_dk@localhost' to database 'webbase'
/adgang.asp, line 10

a.. Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1)

a.. Page:
GET /adgang.asp

Hvad gør jeg forkert?

Fra : johnny

Dato : 30-01-07 12:38

Jeg kan ikke se fejlen, men måske fordi one.com ikke bruger en "rigtig" asp
fra microsoft.

Jeg har hotel hos wannafind.dk der virker det altid .....

John Senius-Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Så fik jeg mit servernavn opgivet
> <%
&gt; SQLserveradr="localhost"
&gt; SQLdatabase="webbase"
&gt; SQLlogin="senius_dk"
&gt; SQLpassword="xxxxxxx"
&gt;
&gt; Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
&gt; conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="&
SQLdatabase
&gt; conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword &
";OPTION=16386"
&gt; Conn.Open conStr
&gt; strSQL = "SELECT * FROM webbase where (fornavn = john) and (mellemnavn
&gt; =Senius) and (efternavn = Jørgensen)"
&gt; Set ez = Conn.Execute(strSQL)
&gt;
&gt; ' Luk databaseforbindelse
&gt; Conn.Close
&gt; Set Conn = Nothing
&gt;
&gt; %>

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 30-01-07 17:06

Mange tak for din tid.
Jeg tror at jeg vil overveje om det er de mange flere kroner værd, at have
et webhotel, blot for at kunne "lege" med lidt ASP

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 29-01-07 13:02

Glemte at skrve fejlmeddelelsen:

a.. Error Type:
Sun ONE ASP VBScript compilation (0x800A0438)
Unexpected end of line inside a string
/databaseadgang.asp, line 11, column 23

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-01-07 12:58

On Mon, 29 Jan 2007 12:44:11 +0100, John Senius-Jørgensen
<sletaltfoerdettejsj@senius.dk> wrote:

>Jeg har fporsøgt at klippe dette script fra one.com.
>Det skulle give adgang til min SQL database - Men jeg får en fejl i linie 11

Nu er det lidt uklart, præcist hvilken linie, der er nr. 11, men hvis
det er denne:

>objRS.Open "[SELECT *
>FROM `webbase`
>WHERE `fornavn` LIKE 'John'
>AND `mellemnavn` LIKE 'Senius'
>AND `efternavn` LIKE 'Jørgensen'
>
>LIMIT 0 , 30]", objConn, 3,3

- så skal du for det første sikre dig, at de står på samme linie, og
for det andet fjerne anf.tegn omkring feltnavne: