problemer med opdatering af database
Fra : ib petersen

Dato : 27-01-07 23:18

Hej eksperter

Endnu engang håber jeg at I kan give lidt hjælp til en ny i faget
!
Jeg har problemer med at få opdateret en database og kan ikke
rigtigt finde rede på hvad der er galt -
Fejlen er flg.:
Slut på sætning var ventet
/Vallensbaek/ret_pris.asp, line 31, column 26
strSQL = strSQL & Where prisId = " & prisID

Her er selve sql koden:

Dim voksenpris, barnepris, foodpris, prisID
voksenpris = Request.Form("voksenpris")
barnepris = Request.Form("barnepris")
foodpris = Request.Form("foodpris")
prisID = Request.Form("prisID")

' SQL sætning
strSQL = "UPDATE priser SET "
strSQL = strSQL & " voksenpris = '" & voksenpris & "',"
strSQL = strSQL & " barnepris = '" & barnepris & "',"
strSQL = strSQL & " foodpris = '" & foodpris & "',"
strSQL = strSQL & Where prisId = " & prisID

'udfør indsættelsen
Conn.Execute(strSQL)

Håber at jeg kan få lidt ekspertbistand - da jeg vist ikke har
helt kontrol over diverse " og ' , og vist også &

På forhånd tak og god weekend
Ib

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 29-01-07 01:13

"ib petersen" <ibber@comxnet.dk> wrote in message
> [...]
>

> Håber at jeg kan få lidt ekspertbistand - da jeg vist ikke har
> helt kontrol over diverse " og ' , og vist også &

Ja, du er på sporet - der mangler " foran Where, fordi det er en tekststreng
du sætter sammen med variablerne strSQL og prisID:

strSQL = strSQL & " Where prisId = " & prisID

Hvis prisID IKKE er defineret som et tal i databasen, skal du have ' omkring
på samme måde som du har omkring f.eks. voksenpris (voksenpris lyder godt
nok også som et tal - hvis det er det skal du altså fjerne
enkeltapostrofferne ').

mvh
Finn

Fra : ib petersen

Dato : 28-01-07 12:23

Finn Elmgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]

Hej Finn og Jørn

Tak for hjælpen - det løste heldigvis problemet og forhåbentligt lærte jeg
også lidt om " og ' - godt at have nogle eksperter ved hånden.

God weekend til jer.

hilsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-07 01:53

Finn Elmgaard wrote 29/1 at 01:13

- eller gjorde han?

Finn, jeg tror, du har problemer med datoen på din computer.

I min news-reader er dit indlæg noteret tio ovenstående dato og klokkeslet.

Jørn har læst dit indlæg og svarer Ib den 28/1 kl. 03:16. - omtrent et døgn
før din tidsangivelse.
Ib svarer på dit indlæg den 28/1 kl. 12:23 - omtrent et halvt døgn før du
skulle have skrevet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 12-02-07 19:54

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> wrote in message
> Finn Elmgaard wrote 29/1 at 01:13
>
> - eller gjorde han?
>
> Finn, jeg tror, du har problemer med datoen på din computer.

Ja, det har jeg (haft).
Har rettet det.
mvh
Finn

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-01-07 03:17

On 27 Jan 2007 22:18:20 GMT, ib petersen <ibber@comxnet.dk> wrote:

>Fejlen er flg.:
>Slut på sætning var ventet
>/Vallensbaek/ret_pris.asp, line 31, column 26
>strSQL = strSQL & Where prisId = " & prisID
<snip>

> [...]
>strSQL = strSQL & " foodpris = '" & foodpris & "',"
>strSQL = strSQL & Where prisId = " & prisID

Som Finn skriver, skal du have " før WHERE, men du skal også fjerne
sidste "," før WHERE + du bør fjerne et mellemrum efter SET og ét
efter WHERE (de giver dog sikkert ikke fejl).

[...]

Eller lidt kortere:
strSQL = "UPDATE priser SET" & _
" voksenpris = '" & voksenpris & "'," & _
" barnepris = '" & barnepris & "'," & _
" foodpris = '" & foodpris & "'" & _
" WHERE prisId = " & prisID

Good luck!