Opdater check box i access?!
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 25-01-07 14:25

Hvad er fejlen her:

http://tumlerummet.dk/blandet/aktiver.txt

Check lige den kode... Hvor ligger fejlen? Man kommer self. fra
en form hvor der er et felt der hedder UserID!

Jeg har en Ja/Nej check box i min access fil! Hvad skal jeg rette
før at den bliver opdateret til at være checket???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-01-07 14:44

Christian Itzchaky Larsen skrev:

> Hvad er fejlen her:
>
> http://tumlerummet.dk/blandet/aktiver.txt

'True' er en tekst.

True er en boolsk værdi.

Du bruger førstnævnte men skal bruge sidstnævnte.

PS: Du oplyser lige lovlig lidt i dit spørgsmål. Tilfældigvis var
det enkelt at finde fejlen i dit kodeeksempel, men ofte vil det
ikke være tilfældet. Prøv at følge retningslinjerne fra siden her
en anden gang: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 26-01-07 09:23

> 'True' er en tekst.
>
> True er en boolsk værdi.
>
> Du bruger førstnævnte men skal bruge sidstnævnte.

Jeg fjerner ' -tegnene som du sagde .. MEN det virker stadig ikke ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-01-07 10:27

Christian Itzchaky Larsen skrev:

> Jeg fjerner ' -tegnene som du sagde .. MEN det virker stadig
> ikke ?

Så følg rådene i anden del af det svar jeg gav.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 26-01-07 11:34

> [...]
> det enkelt at finde fejlen i dit kodeeksempel, men ofte vil det
> ikke være tilfældet. Prøv at følge retningslinjerne fra siden her

Jeg vil prøve at gøre mig mere klar ....

I min access database har jeg nogle oplysninger... blandt andet er
der en Ja/Nej check box jeg kalder "aktiv"... Standart værdigen er
Nej. Dvs. at når jeg opretter en ny række bliver "aktiv" IKKE
checked! Hvordan kan man via en ASP side checke den?