Sessionsvariabel
Fra : Peer Jespersen

Dato : 24-01-07 19:25

Jeg har et lille problem som jeg er sikker på at I kan løse for
mig.

Jeg har en simpel form:

<form name=person method=post action=person.asp>
<input type=text name=navn size=30><br>
<input type=submit value=Send> <input type=reset value=Fortryd>
</form>

Når man trykke på Send-knappen sendes navnet (= det indtastede)
til siden: person.asp, hvor jeg gerne vil gemme navnet i
sessionsobjektet:

<%@ language=”javascript” %>

<%
Session(”navnet”)=Request.Form(”navn”)
%>

Jeg får fejlen: “Et indbygget object kan ikke lagres inden I
Session-objektet”

Eller skal jeg bruge en cookie?

Kan I hjælpe ??

Med venlig hilsen
Peer Jespersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-01-07 02:03

On 24 Jan 2007 18:25:06 GMT, Peer Jespersen
<peer_jespersen@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>%>
>…
>
>Jeg får fejlen: “Et indbygget object kan ikke lagres inden I

Bortset fra dine underlige anførselstegn, så ser det da rigtigt nok ud
for mig - ?

Hvad siger den, når du:
Response.Write Request.Form("navn")

Prøv evt. at typecaste den:
Session("navnet")= CStr(Request.Form("navn"))
- men det burde ikke være nødvendigt.

>Eller skal jeg bruge en cookie?

Næh, ikke hvis det er en Session-variabel, du har brug for.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peer Jespersen

Dato : 27-01-07 15:54

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
&gt; >Session(”navnet”)=Request.Form(”navn”)
&gt; >%>

> Bortset fra dine underlige anførselstegn, så ser det da rigtigt nok ud
> for mig - ?

Anførelsestegnene skyldes at jeg først havde forhørt mig hos en ven
gennem en e-mail, som jeg kopiereret over.

> Hvad siger den, når du:
> Response.Write Request.Form("navn")

Så opfører den sig som man må forvente. Nemlig at skrive den indtastede
tekst ud.

> Prøv evt. at typecaste den:
> Session("navnet")= CStr(Request.Form("navn"))
> - men det burde ikke være nødvendigt.

Det burde ikke være nødvendigt og ændre heller ikke på fejlmeddelelsen.

> Næh, ikke hvis det er en Session-variabel, du har brug for.

Enig - men ellers tak for svaret.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-01-07 03:09

On 27 Jan 2007 14:54:23 GMT, Peer Jespersen

Hvilket nummer har denne fejlmeddelelse?

Prøv evt. at kopiere nummeret over i søgeboksen på:
<url: http://www.aspfaq.com/>
- og se om du bliver klogere af det ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peer Jespersen

Dato : 28-01-07 19:29

> [...]
>
> Hvilket nummer har denne fejlmeddelelse?
>
> Prøv evt. at kopiere nummeret over i søgeboksen på:

Kære Jørn,
Dette gav nøglen til løsningen:

Session("navnet")=Request.Form("navn").value

Tak for hjælpen /peer