problemer med CDONTS email ...
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 24-01-07 10:33

Jeg har lavet et mail system med CDONTS... Det fungere fint, men
jeg har lige nogle spørgsmål til det ... Når man sender en mail
havner den i mappen "Uønsket"! Kan man på nogen måde forhindre
det? Og hvordan laver man linjeskift i selve beskeden?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-01-07 23:04

Christian Itzchaky Larsen skrev:

> [...]
> jeg har lige nogle spørgsmål til det ... Når man sender en mail
> havner den i mappen "Uønsket"! Kan man på nogen måde forhindre

Bruger du samme modtager og afsender?
Bruger du html- eller tekst-format?
Bruger du en tom afsender?
Anvender din mailudbyder SPF
(<http://en.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework>)

Hvis mailen ellers kommer korrekt frem, er det ikke så meget et
spørgsmål om asp-koden, men mere et spørgsmål om at opbygge mailen
så evt. antispamprogrammer ikke tror at det er spam.

Spørgsmålene herover kan give et hint om hvad der kan være
problematisk i en mail.

> Og hvordan laver man linjeskift i selve beskeden?

Tekst- eller html-format?

I en tekstmail bruger man vbNewline (evt. vbCrLf). I html-mails
foregår det præcis som på en webside (fx med <br> eller <p>).
--
Jens Gyldenkærne Clausen