ASP og check box
Fra : Lars

Dato : 23-01-07 22:42

har en side der lister fornavn og efternavn på nogle personer fra en
database
I samme åndredrag tilføjer jeg så en check box ud for hver person.
Men har lidt problemer med "name"???

Jeg vil f.eks definere C1 som C(databae ID) så jeg kan bruge
værdierne (checked eller unchecked)

Hvordan skal jeg skrive for at bruge dabase Idét så alle felterne
ikke hedder "C1"

name = "C & ez(id)" virker ikke... Hvad mangler jeg? - Eller hvad
gør jeg forkert ???

Lars

' SQL forespxrgsel
strSQL = "Select * From medlemsdata Order by fornavn Asc"
Set ez = Conn.Execute(strSQL)

Do
%>
<input type="checkbox" name="C1" value="ON" checked>
<%
      Response.Write ez("Fornavn") & " " & ez("efternavn") & "<br>"

ez.MoveNext

Loop While Not ez.EOF

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-07 23:05

Lars skrev:

> Jeg vil f.eks definere C1 som C(databae ID) så jeg kan bruge
> værdierne (checked eller unchecked)

Lyder som en god ide.

> name = "C & ez(id)" virker ikke... Hvad mangler jeg? - Eller
> hvad gør jeg forkert ???

Dine anførselstegn er placeret forkert. Som koden står herover,
tildeler du name-variablen værdien »C & ez(id)« - altså præcis den
tekst du har stående i asp-koden. Du skal have "C" fortolket som
tekst mens "& ez(id)" skal tolkes som asp-kode - og for at opnå
det, skal du blot flytte det sidste anførselstegn:

name =    "C" & ez(id)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars

Dato : 24-01-07 13:40

hej igen

Nu har jeg jo skrevet det sådan :

%>
<input type="checkbox" name "C" & ez(id) value="ON" checked>
<%

Når jeg så prøver, at skrive "C" & ez(id) på "svarsiden kommer der
ingen ting.
Havde jo forventet, at der stod c1, c2, c3 osv.

Selve input koden bliver jo skrevet som HTML - da jeg har afsluttet asp
koden og statrer den igen efter
input sætningen...
Så er det at min viden ikke rækker..... Opfatter den & ez(id) som
ASP eller bare en NUL værdi ???

Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-01-07 13:58

On 24 Jan 2007 04:40:03 -0800, "Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ingen ting.
>Havde jo forventet, at der stod c1, c2, c3 osv.

Prøv med:
%>
<input type="checkbox" name="C<%= ez(id) %>" value="ON" checked>
<%
- og husk =-tegn efter name

Good luck!

PS: Gider du tage et kig på: