Ny der gerne vil i gang mad asp
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 23-01-07 20:22

Hej Alle.
Jeg har nu sat mig for at forsøge mig med ASP som skal kunne læse i en
database (MySql) der ligger på mit Webhotel (one.com).
Jeg har ledt som en gal på nettet for en løsning der kan åbne for en
forbindelse til databasen, og eventuelt en løsning der kan
oprette/rette/slette de data der skal lægges i databasen.
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe, da jeg brænder for at forsøge mig, og
er blevet mere forvirret af alle de engelske sider der findes (og der er
mange)

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 23-01-07 21:19

John Senius-Jørgensen skrev:
> Hej Alle.
> Jeg har nu sat mig for at forsøge mig med ASP som skal kunne læse i en
> database (MySql) der ligger på mit Webhotel (one.com).

Skal du bruge asp vil jeg meget kræftigt anbefalde dig du ikke bruger
one.com !
Havde her forlidt siden en "kunde" jeg skulle bare få sat et forum op,
prøvede med de færdigt lavede nogle, og enda nogle jeg selv havde
lavet...
Det virker altså ikke *!*

Det har noget med at gøre, at one.com ikke bruger windows servere, så
for at få asp, bruger de noget der hedder ChiliASP.. <-- Dette er der
en del fejl med, og efter hvad jeg fandt ud af, kan man ikke lave mange
bare simple ting ??

Men altså, det var bare hvad jeg oplevede, det er jo op til dig ^^

mvh Jeppe

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 23-01-07 21:36

Føj for en skurk.
Det er da ikke rart at skulle ændre sit ellers velfungerende webhotel.
Da der vil være en meget lille trafik til databasen, kunne jeg så lægge en
access database op?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-07 22:27

Jeppe Richardt skrev:

> [...]
> ChiliASP.. <-- Dette er der en del fejl med, og efter hvad jeg
> fandt ud af, kan man ikke lave mange bare simple ting ??

Problemet er nok ikke så meget fejl i ChiliASP som mangel på
komponenter til den. Mange "færdigpakker" med asp-kode kræver en
eller flere komponenter, og her kan der være store forskelle på
hvad der er til rådighed på en normal windowsserver (IIS) og de
linuxservere som fx One.com benytter.

Men ellers er jeg sådan set enig - det kan hurtigt blive
problematisk at anvende asp på en linux-server.

Overvej at bruge php i stedet - her har man yderligere den fordel
at der er indbygget en lang række funktioner til at arbejde sammen
med mysql.

Hvis man vil lege med asp - eller asp.net som jeg ville foreslå
hvis man skulle starte fra bunden - bør man finde sig en udbyder
med en windows/IIS-server.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 23-01-07 22:41

PHP har jeg med vilje fravalgt, da jeg er nogenlunde godt kørende i
FrontPage og har en lovlig licens
Med PHP er der mange nye ting at sætte sig ind i (FrontPage kan ikke danne
PHP) og jeg har heller ikke noget program til at danne siderne med,
Men forslag modtages gerne

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 23-01-07 22:14

> [...]
> Det er da ikke rart at skulle ændre sit ellers velfungerende webhotel.
> Da der vil være en meget lille trafik til databasen, kunne jeg så lægge en
Nope, mener jeg ikke, da de ikke bruger windows servere ^^

Men nu skal jeg heller ik gøre det værer end det er..
Det er muligt at bruge asp, og myslq, men man skal lave lidt om hist og
pist for det virker osv, med hensyn på kontakt til mysql..

Til et lille forbrug, og hvis man har lyst til at sætte sig end i
hvordan det der chiliasp virker, og kan undværer lidt hist og pist er
det jo nok fint nok..

Men hvis du vil sådan arbejde ud fra det lette, og måske lave det
lidt størrer, så vil jeg klart råde at andet webhotel.. hvor deres
servere er windows server (vigtigt!)

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 23-01-07 22:16

Klart nok.
Jeg siger så mange tak for rådet, og ville være glad for et godt tip til en
anden udbyder

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-01-07 22:58

John Senius-Jørgensen wrote:

> Jeg siger så mange tak for rådet, og ville være glad for et godt tip
> til en anden udbyder

http://azero.dk kører glimrende med Windows og asp, Access, MsSql og MySql

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 24-01-07 18:33

On Tue, 23 Jan 2007 22:57:58 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

>http://azero.dk kører glimrende med Windows og asp, Access, MsSql og MySql

Teknisk er de gode. Men bogholderiet har pisset så meget på
hundredevis af personer i DK ( inkl. mig) at de ikke kan anbefales.

/Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-01-07 03:40

Brian B. Christensen wrote:

> Teknisk er de gode. Men bogholderiet har pisset så meget på
> hundredevis af personer i DK ( inkl. mig) at de ikke kan anbefales.

Jeg har da aldrig haft problemr. Jeg har 2 domæner liggende der.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 25-01-07 20:46

On Thu, 25 Jan 2007 03:40:27 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

>Jeg har da aldrig haft problemr. Jeg har 2 domæner liggende der.

Men det er der som jeg siger 1000 vis af andre der har.

http://www.computerworld.dk/art/22305?a=related&i=20194

Min sag kort, viste sig at de skyldte mig penge og ikke at jeg skyldte
dem. Jeg fik aldrig pengene men skyndte mig væk fra Azero.

Godt nok lang tid siden, så man kan da håbe for dem at de er blevet
bedre.

/Brian

--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : ib petersen

Dato : 24-01-07 00:13

> Jeg har ledt som en gal på nettet for en løsning der kan åbne for en
> forbindelse til databasen, og eventuelt en løsning der kan
> oprette/rette/slette de data der skal lægges i databasen.

Hej John
På one.com kan du under support eller også er det faq - se hvordan
du skal lave forbindelsen til databasen i asp.
Lige til at bruge.

Prøv at kik lidt på php.net, der kan du få en masse vejledning og også finde
hvad du skal bruge til at lave dine sider i php og bruge mySql - har selv som
nybegynder lavet sider med databaseoplysninger udfra disse.

hilsen
ib

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 24-01-07 01:18

Hej Ib.
Tak for dine råd. Jeg går lige i tænkeboks mht hvad der skal ske