CMS i APS
Fra : Jesper

Dato : 21-01-07 16:48

Jeg ved ikke om dette er den tigtige gruppen men bær over med mig.

Jeg er på jeg efter en nemt og gerne CMS system, men mit webhotel
understøtter
kun ASP og ASP.net 2.0 samt en Access database.

Kan det lade sig gøre eller skal jeg have mimt hotel opdateret til mySQL og
PHP?

Hilsen

Jesper Larsen

Fra : Jesper

Dato : 21-01-07 16:52

Fra : Leif Neland

Dato : 21-01-07 17:26

Jesper wrote:
> [...]
> kun ASP og ASP.net 2.0 samt en Access database.
>
> Kan det lade sig gøre eller skal jeg have mimt hotel opdateret til

Det hedder ikke opdateret. Det hedder opgraderet.

Leif

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-01-07 18:01

Jesper skrev:

> Jeg ved ikke om dette er den tigtige gruppen men bær over med
> mig.

Det er gruppen til spørgsmål om asp. Asp.net hører til i
dk.edb.programmering.
Hvis du vil stille generelle spørgsmål om valg af
serversidesprog/cms, vil overgruppen
dk.edb.internet.webdesign.serverside nok være bedste bud.

> Jeg er på jeg efter en nemt og gerne CMS system, men mit
> webhotel understøtter
> kun ASP og ASP.net 2.0 samt en Access database.

DotNetNuke - <http://www.dotnetnuke.com/> - kan køre på asp.net 2
med Access som database. Det er et af de helt store .net-cms'er, og
tilmed gratis.

Hvis du kan få udbyderen til at tilbyde MSSQL 2005 Express (der er
gratis), kan du også benytte Umbraco: <http://www.umbraco.org/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Kragh

Dato : 22-01-07 17:00

> DotNetNuke - <http://www.dotnetnuke.com/> - kan køre på
> asp.net 2 med Access som database. Det er et af de helt store
> .net-cms'er, og tilmed gratis.

Hej.

Ved du tilfældigvis hvordan man konfigurere DotNetNuke til access?

Nu har jeg prøvet et par gange uden held.

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-01-07 19:40

Christian Kragh skrev:

> Ved du tilfældigvis hvordan man konfigurere DotNetNuke til
> access?

Nej. Har kun lige snuset til en installation med mssql - men så
vidt jeg så da jeg tjekkede cms'ets hjemmeside, er Access
standardvalget som database.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til