Lille problem
Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 16:47

Hej

Jeg har denne lille kode som jeg ikke kan få ændret... I stedet for at
scriptet kigger i den definerede mappe foto, skal den kigge i den mappe som
passer til ordren.

Jeg er ret ny i det her, og kludrer meget rundt i " og ', hvornår de skal
være der og () & ting og sager .

mappenavnet hvor filen ligger defineres ved "folder"

<%

folder= rsOrders("case_reference")

u_file="../foto/foto.pdf"

set fso = createobject("scripting.filesystemobject")

if fso.FileExists (server.mappath(u_file)) then
Response.Write "<a href='"& u_file &"'>Hent billeder</a>"
else
Response.Write (folder)
end if
%>

Bare for test om den kan skrive navnet på mappen har jeg sat "item" ind som
response.write og det virker, den skriver navnet der.

På forhånd tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-01-07 18:21

Kasper skrev:

> Jeg er ret ny i det her, og kludrer meget rundt i " og ',
> hvornår de skal være der og () & ting og sager .

Det kan også være forvirrende. Hvis du ikke allerede har en editor
der "forstår" asp, er det en god ide at finde en - det hjælper
meget med farvemarkering når man skal sætte anførselstegn.

Et par generelle kommentarer:

Asp er ikke ret striks mht. brugen af parenteser eller ej. I mange
tilfælde virker det både med og uden - hvis du er i tvivl, så prøv
at sætte dem for en sikkerheds skyld. Med anførselstegn er det ikke
helt så simpelt.

I asp/vbscript anvendes " (dobbelt anførselstegn) til markering af
tekststrenge og ' (apostrof/pling/enkelt anførselstegn) anvendes
til kommentarer. Anførselstegnet (") "virker" indtil næste
anførselstegn, mens kommentartegnet (') "virker" indtil slutningen
af den aktuelle linje.

Hvis man skal skrive et anførselstegn inde i en streng, skal det
escapes - det gøres ved at skrive det dobbelt:
   Response.write "Her er et ""-tegn"
   Response.write "Denne gang er der to """"."
   Response.write """"

Et kommentartegn kræver ikke nogen særbehandling hvis det står inde
i en tekststreng:
   Reponse.write "Old Mc'Donald had a farm"

I html er både " og ' gangbare som anførselstegn (naturligvis altid
i par). Hvis man skal udskrive html-koder med asp, skal man dels
sørge for at anførselstegnene står korrekt i forhold til asp-
reglerne, og dels sørge for at det der kommer ud i html-koden også
er korrekt (det kan man fx tjekke ved at bruge "Vis kildekode" i
browseren).

Nogle foretrækker at bruge ' som anførselstegn i html, for at undgå
at skulle escape i asp:

   Response.write "<a href='foo'>Foo's</a>"

- mens andre bare escaper for at kunne bruge " både i html og asp:

   Response.write "<a href=""foo"">Foo's</a>"

> folder= rsOrders("case_reference")
>
> u_file="../foto/foto.pdf"

Er dit problem at du gerne vil have "/foto/" i u_file til at være
bestemt af folder-variablen? Indeholder "case_reference"-feltet
navnet på en mappe, navnet på en fil eller stien til en fil?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 18:43

Hej og tak for din gode forklaring Jeg koder i notepad, så det kunne
være jeg skulle erhverve mig en farverig editor.

> Er dit problem at du gerne vil have "/foto/" i u_file til at være
> bestemt af folder-variablen?

Ja lige præcis

>Indeholder "case_reference"-feltet
> navnet på en mappe, navnet på en fil eller stien til en fil?

"case_reference" indeholder den tekst som fx "Jh337" som en ordre har fået
tildelt som sags nr.

Når jeg udskriver "case_reference" som test skriver den Jh337

Jeg laver også en mappe med samme sagsnr "Jh337" hvor foto.pdf ligger, så
når listen over ordrer bliver listet, skulle scriptet vise om foto.pdf er
uploaded i de forskellige mapper tilhørende de forskellige sager.

Håber den forklaring gav det en hint om problemet, og brugen af scriptet.

Mvh Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 21:03

u_file = ""& folder &"/foto.pdf"