Hvordan kan jeg automatisk udskrive min AS~
Fra : TWC

Dato : 21-01-07 16:21

Hejsa

Jeg har lavet en online faktura side, nu vil jeg gerne automatisk have gemt
denne side som en PDF fil og bagefter sendes denne PDF til brugeren(e) via
en mail. Er det muligt via ASP at lave en PDF fil og hvad skal der til ?

Mvh

TC

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 16:59

"TWC" <twc@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gemt denne side som en PDF fil og bagefter sendes denne PDF til
> brugeren(e) via en mail. Er det muligt via ASP at lave en PDF fil og hvad

Hej
Jeg sad og ledte efter nogenlunde det samme. Jeg fandt denne side som viser
hvordan man laver input om til en pdf, jeg er ikke haj, men det kan være der
er nogen der kan bygge videre på informationerne.

Link til nogle gratis og ikke gratis versioner:
http://www.aspin.com/home/components/document/pdf?pg=1&order=desc

Side der gør det simpelt, du kan hente det og rette det til: (ikke engelsk,
men bare gåtil download)
http://www.aspxnet.it/public/default.asp

Det løser måske lidt af dit problem.

Mvh Kasper

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-01-07 21:40

On Sun, 21 Jan 2007 16:59:24 +0100, "Kasper" <flindt[a]mail.com>
wrote:

> [...]
>er nogen der kan bygge videre på informationerne.
>
>Link til nogle gratis og ikke gratis versioner:

Forskellen er ikke kun, om de er gratis eller ikke gratis, men også om
det er noget, der skal installeres på serveren eller ej.

Hvis det skal installeres kræver det, at man enten selv kontrollerer
serveren, eller at man kan overtale sit webhotel til at installere
(evt. mod betaling).

>Side der gør det simpelt, du kan hente det og rette det til: (ikke engelsk,
>men bare gåtil download)
>http://www.aspxnet.it/public/default.asp

Denne skal *ikke* installeres, men er "bare" en script-baseret
applikation (skrevet i JScript ASP 3.0), hvor der bare skal uploades
en række filer på dit webhotel.

Jeg har brugt den [1], og den er faktisk en udmærket løsning, hvis man
ikke har penge, og man har lidt tålmodighed til at lære sig det
"kodesprog", der sætter en pdf-side op.

[1] Se fx:
<url: http://www.modstand.org/bts/btsmenu.asp>
- og klik på et af linksene i højre kolonne, som fx fører til en side
som:
<url:
http://www.modstand.org/bts/btslistepdf.asp?emne=nsam&format=.pdf>

Den sidste del af url'en "format=.pdf" tjener til at få IE til at
forstå, at der er tale om en PDF-fil.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : TWC

Dato : 22-01-07 17:50

Hej Jørn

Kan du sende mig scriptet eller et link?

Mvh

TWC

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-01-07 20:44

On Mon, 22 Jan 2007 17:50:01 +0100, "TWC" <twc@os.dk> wrote:

>Kan du sende mig scriptet eller et link?

Du kan få nogle udpluk - ellers er der svjh flere eksempel-filer med,
som er udmærkede at starte fra.

Når du har pakket applikatione ud på serveren, skal du starte med at
include fpdf.asp - fx:
<!--#include file="../fpdf.asp"-->

Herefter skal du hente dine data på´samme måde som når du skriver til
HTML.

Start på PDF:
Set objPdf = CreateJsObject("FPDF")
objPdf.CreatePDF()
objPdf.SetCreator ("Jørn Andersen")
objPdf.SetAuthor ("modstand.org")
objPdf.SetTitle "modstand.org - Emneliste: " & strEmneTitel
objPdf.SetPath("../fpdf/")
objPdf.Open()
objPdf.SetAutoPageBreak true, 20

' navnet på template-fil, uden ekstension for denne side,
' sætter Header og Footer
' (de ligger i "models"-mappen pg hedder .mod - tilpas selv)
objPdf.LoadModels("tmplbtsliste")

' Så er selve PDF-filen "startet op"
' nu skal der startes på en side
objPdf.SetFillColor 220
objPdf.AddPage()

' Herefter skal man så printe de enkelte dele.
' I mit tilfælde har jeg brugt en tabel-struktur
' Man starter med at definere, hvor "blyanten" skal starte
objPdf.SetTopMargin(55)

' samt hvilken skrift, der skal bruges
' Her er det overskriften
objPdf.SetTextColor 204, 0, 0
objPdf.SetFont "Arial","B",36
objPdf.Cell 0, 24, "" & strEmneTitel, 0, 1, "C", 0, 0

- Herefter kunne man fx skrive de enkelte bogtitler ud med en helt
traditionel Do While ... Loop

Den svære del er så, at man skal styre sine fysiske dimensioner, fx
sideskift og titel-længder. Det er i virkeligheden den væsentligste
forskel til HTML: At man skal tage højde for fx en A4-sides
dimensioner.
Så man lægger et check ind, så man sikrer sig, at de ting, der skal
udskrives sammen ikke bliver delt - fx:

If objPdf.GetY() > 250 Then objPdf.AddPage("P")
- som betyder, at hvis vi er længere end 250 mm nede på siden, så skal
der skiftes side.

Jeg tror, du får mere ud af selv at lege med eksemplerne end at læse
mine hjemme-konstruktioner.

Det er længe siden, jeg har leget med det, men så vidt jeg huske, så
tog det en aftens tid at komme så langt, at jeg havde overbevist mig
selv om, at det nok kunne lade sig gøre at lave en fornuftig side - og
herefter en aftens tid mere at få pudset detaljerne af.

Good luck!

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : TWC

Dato : 25-01-07 17:16

Hejsa

Jeg kan ikke få det til at virke når jeg indsætter et billede, så jeg må nok
ty til at betale for 1 program eller også skifte udbyder til Azero som har
en ASP til PDF funktion til rådighed for sine kunder.

Mvh

TC

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-01-07 01:24

On Thu, 25 Jan 2007 17:15:34 +0100, "TWC" <twc@os.dk> wrote:

[FPDF]
>Jeg kan ikke få det til at virke når jeg indsætter et billede

objPdf.Image "mypic.jpg",x,y,w,h
hvor:
x = x-position
y = y-position
w = billedets bredde
h = billedets højde

Understøttede formater: JPEG og PNG

Se i øvrigt manualen til PHP-udgaven på:
<url: http://www.fpdf.org/>
- hvis dit italienske er mere rustent end dit engelske

Der er muligvis enkelte forskelle, men mit indtryk er, at
oversættelsen fra PHP til ASP er ret præcis.

Du må meget gerne svare under det du svarer på og så skære det
unødvendige væk (der er ingen grund til at sende 89 linier til et
5-liniers svar).

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-01-07 01:46

On Fri, 26 Jan 2007 01:24:11 +0100, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

>On Thu, 25 Jan 2007 17:15:34 +0100, "TWC" <twc@os.dk> wrote:
>
>[FPDF]
>
>objPdf.Image "mypic.jpg",x,y,w,h
>hvor:
>x = x-position
>y = y-position
>w = billedets bredde
>h = billedets højde
>
>Understøttede formater: JPEG og PNG

Et "live-eksempel":
<url:
http://www.modstand.org/bts/btslistepdf2.asp?emne=lenin&format=.pdf>
hvor der er sat et billede ind foran den tredje titel med følgende
kode:

objPdf.Image "../img/ny.jpg",objPdf.GetX(),objPdf.GetY(),5,3
' Parametre: img-navn, cursors x-pos, cursors y-pos, bredde, højde

objPdf.Cell 6
' Rykker teksten 6 mm ind (medmindre man har ændret måleenheden)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : TWC

Dato : 27-01-07 22:16

Hejsa

Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke uden at få en internal server
error, det her er koden på min side det virker fint når jeg tager linien ud
med pdf.image delen.

Min kode som er ganske overskuelig :

<%@language=vbscript%>
<!--#include file="fpdf.asp"-->
<%

Set pdf=CreateJsObject("FPDF")
pdf.CreatePDF()
pdf.SetPath("fpdf/")
pdf.SetFont "Arial","",16
pdf.Open()
pdf.AddPage()
pdf.Cell 40,10,"Hello Word!"
pdf.Image "WE_logo.JPG",pdf.GetX(),pdf.GetY(),169,111

pdf.Close()
pdf.Output()
%>

Jeg har læst at nogle havde problemer med fpdf/includes/image.asp filen hvor
de skulle ændre linie 29 som indeholder
this.Buffer.CharSet ="ISO-8859-1", jeg har prøvet med samtlige 16
regionsmuligheder men syntes alt fejler.

Kan du se hvad din kører med af regionskode?

Mvh

TC

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-01-07 03:04

On Sat, 27 Jan 2007 22:15:31 +0100, "TWC" <twc@os.dk> wrote:

>Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke uden at få en internal server
>error

Hvad siger din Internal Server Error mere præcist?
Hvis ikke du slået de mere detaljerede fejlmeddelelser til, skal du
fjerne et kryds i din IE-opsætning - se:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=45>

>det her er koden på min side det virker fint når jeg tager linien ud
>med pdf.image delen.
<snip>

>pdf.Cell 40,10,"Hello Word!"
>pdf.Image "WE_logo.JPG",pdf.GetX(),pdf.GetY(),169,111

Prøv for eksperimentets skyld:
1) At angive en mindre størrelse (fx 16,11 i st.f. 169,111) - målene
angives i mm og ikke i pixel.
Det kunne jo være, at den er for stor til siden.

2) At omdøbe filen til kun at indeholde små bogstaver - det kan snyde
selv de hærdede.
Og du har selvfølgelig checket, at .jpg-filen ligger i samme mappe som
..asp-filen?

3) Hvis det ikke hjælper, så prøv evt., at lave en helt simpel
..jpg-fil i dit grafik-program og brug den.
Der kunne jo være et problem med selve filen.

> [...]
>de skulle ændre linie 29 som indeholder
>this.Buffer.CharSet ="ISO-8859-1", jeg har prøvet med samtlige 16
>regionsmuligheder men syntes alt fejler.

Det er nu ikke "regionsmuligheder", men tegnsæt, der angives

>Kan du se hvad din kører med af regionskode?

this.Buffer.CharSet ="ISO-8859-1";

NB: Jeg har kopieret din kode og uploadet til:
<url: http://www.modstand.org/test.asp>
Dog har jeg rettet filnavn og størrelse til:
pdf.Image "img/a_nintif.jpg",pdf.GetX(),pdf.GetY(),28,40

- og den ser OK ud hos mig.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : TWC

Dato : 29-01-07 20:02

Hejsa

Jeg takker for din hjælp men desværre kan jeg ikke få det til at virke. Jeg
har nu lavet en løsning hvor jeg downloader min ASP side direkte til MS
Word. Så laver jeg en pdf derfra.

Mvh

TC

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-01-07 20:36

On Mon, 29 Jan 2007 20:02:13 +0100, "TWC" <twc@os.dk> wrote:

>Jeg takker for din hjælp men desværre kan jeg ikke få det til at virke. Jeg
>har nu lavet en løsning hvor jeg downloader min ASP side direkte til MS
>Word. Så laver jeg en pdf derfra.

Giv nu ikke op så let
Hvilken fejlmelding får du?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : TWC

Dato : 29-01-07 21:14

Hejsa

Jeg gi´r nu ikke op men sætter det lidt i bero da jeg mener at jeg har
forsøgt stort set alt.
Du kan se fejlen på www.wero.dk/try.asp

Jeg har lavet mit logo om til et simpelt billede:
pdf.Image "bil.jpg",pdf.GetX(),pdf.GetY(),5,5

mvh

TC

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-01-07 01:31

On Mon, 29 Jan 2007 21:13:38 +0100, "TWC" <twc@os.dk> wrote:

>Jeg gi´r nu ikke op men sætter det lidt i bero da jeg mener at jeg har
>forsøgt stort set alt.

Det er forståeligt nok.

>Du kan se fejlen på www.wero.dk/try.asp

Som viser:
<B>FPDF error: </B>Unable to create output file:
c:\webs\talkactive\web20426\wero.dk\radF3CDA.tmp

Jeg har været ved at kigge lidt i koden til FPDF, og det ser ud til,
at det går galt, når der skal skrives med FSO (File System Object).
Det kunne umiddelbart tyde på et tilladelsesproblem, men det undrer
mig så, hvorfor du ikke har problemer, når du kun skriver tekst ??

Hvis du vil videre, kunne du prøve at teste, om du kan danne og åbne
(OpenTextFile) en fil (ForWriting) med FSO i samme mappe.

Hvis du evt. har adgang til en anden server, kunne du også prøve den.

Men jeg er, som du kan se, også løbet tør for ideer ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj