Opfindelse af den dybe tallerken ?
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 21-01-07 15:12

Hej alle
Jeg er meget glad for Excel nyhedsgruppen, hvor der er rigtig meget hjælp at
hente, derfor retter jeg henvendelse her, idet jeg er nybegynder i
hjemmesidedesign m databaseadgang
Jeg ville meget gerne have vores foreningsdatabase lagt på nettet, og har
hørt at det eneste rigtige produkt er Mysql (som min udbyder også
understøtter) jeg kan sagtens lave en database i Access men den understøtter
de ikke.
Her er mit spørgsmål (endelig)
Findes der ikke nogle værktøjer der kan administrer en database, og som jeg
kan integrere i Frontpagesider, således at jeg kan få sekretæren og andre
fra bestyrelsen til at se og vedligeholde medlemmernes status?
Skabelon - adminværktøj eller lignende?
Håber at nogen vil have ulejligheden med en forklaring/forslag.

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 17:32

> [...]
> Skabelon - adminværktøj eller lignende?
> Håber at nogen vil have ulejligheden med en forklaring/forslag.

Hos din udbyder for du adgang til et værktøj til at tilgå tabellerne og
dermed osse data med. F. eks. phpmysqladmin, det er ikke det mest
brugervenlige der findes, men vil det bare drejer sig om at gøre medlemmer
aktive/inaktive kan det bruges. Ellers må du selv designe nogel sider til
at administrere med. Inspiration kan hentes her www.ffforening.dk/adm
alle filer og beskrivelser kan hentes her http://www.ffsoft.dk/eksempler.asp

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 21-01-07 16:52

Tak for dit svar, men det bar nu mest en metode til at oprette/rette og
slette data for de enkelte medlemmer og eventuelt en metode til at finde
kontigent betalt, rykkerliste m.m.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 22:50

> Tak for dit svar, men det bar nu mest en metode til at oprette/rette og
> slette data for de enkelte medlemmer og eventuelt en metode til at finde
> kontigent betalt, rykkerliste m.m.

Og det er faktisk lige nøjagtigt det man kan med www.ffforening.dk/adm
check den ud. Den koster kun gratis.