data hentet fra access base
Fra : Newbie@news

Dato : 20-01-07 17:41

Hej
Jeg har lavet en Access tabel (2003) og deri lavet et hyperlink felt plus
mailto.
Virker fint når jeg åbner tabellen at klikke på disse link.
Men nu kommer så problemet, i en asp fil bliver disse link ikke
brugbar/klikbar

I min asp-fil skriver jeg:
<%=rs("email")%>

og 'linket' bliver også vist, sådan her:
#mailto:mailadressen@domænet.dk#

samme med http feltet her kommer det blot til at stå 2 gange.

Nogen som kan forklare hvordan det skal gøres for at det kommer til at
virke, vil jeg blive meget glad.

Hilsen Møller

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-07 18:48

"Newbie@news" <mainemarks [at] varmmail.com> skrev
> Nogen som kan forklare hvordan det skal gøres for at det kommer til at
> virke, vil jeg blive meget glad.

Prøv at kigge i denne tråd...
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_html/default.asp?messageid=%3Cuu45o216f0bje0l35r34pjfa829ucfnf9g%404ax%2Ecom%3E
Bjarne

Fra : Newbie@news

Dato : 20-01-07 19:30

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i en meddelelse

> "Newbie@news" <mainemarks [at] varmmail.com> skrev

> [...]

umiddelbart kan jeg ikke se hvordan jeg kan bruge det.
Jeg henter jo data fra en access base og henter dem via noget asp/html

I access basen virker link og mailto, men problemet er at få asp/html til at
forstå at det er link og mailto der står inde i records. og at browseren
skal forstå at det er links /mailto. Men ie6 viser det som tekst således:
#mailto:mailadressen@domæne.dk#

Hilsen Møller

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-01-07 20:50

Newbie@news wrote:

> Men ie6 viser det som
> tekst således: #mailto:mailadressen@domæne.dk#

Så skal du vel bare i html skrive sådan:

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Newbie@news

Dato : 20-01-07 23:20

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Så skal du vel bare i html skrive sådan:

> --
Mega, selvfølgelig skulle jeg det.
Takker mange gange.
Hilsen Møller

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-07 23:04

Newbie@news skrev:

> Jeg har lavet en Access tabel (2003) og deri lavet et
> hyperlink felt plus mailto.

Du har øjensynligt benyttet Access' felttype "hyperlink" - derfor
får du "snavs" med når du viser feltindholdet med asp.

Personligt skyr jeg hyperlinkfelttypen som pesten -
funktionaliteten med at man kan klikke på et link, kan sagtens
laves med vba i en form (og det er ligetil at lave asp-udgaven når
feltet alene indeholder en web- eller mailadresse).

Hvis du ikke vil skrotte hyperlinkfelttypen, kan du formentlig
fikse problemet med nogle strengfunktioner i asp
(left/right/replace/len i passende kombinationer) - men i mine øjne
er det langt bedre at bruge et helt almindeligt tekstfelt til at
gemme dine links.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til