opdatere webside online via input felt
Fra : Flemming Jansen

Dato : 18-01-07 20:12

Hej

Håber dette er korrekt forum.

Jeg ønsker at gøre det muligt at opdatere et felt online på
forsiden af www.halla.dk.
Det skulle gerne gøres via "input felt(form)" som begrænser
indholdet så det passer til arealet på forsiden.
Det er nu lykkedes mig at få lavet et personligt logon til siden
da jeg naturligvis ikke ønsker alle og enhver at kunne skrive,
dette er gjort i asp.
Når jeg skriver ny tekst ønsker jeg at den gamle nyhed slettes.

kan man det ?, da jeg ikke ved hvad det hedder er det svært at
søge informationer om hvordan dette gøres.

På forhånd tak

Flemming Jansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-07 09:04

"Flemming Jansen" <fljNOSPAM_5@hotmail.com> skrev
> Håber dette er korrekt forum.

Jo, det er det måske, hvis din udbyder understøtter ASP...kan se at du
bruger php til din gæstebog...
Du har måske en database til dine links til billeder...jeg kender kun til
Access database...
Hvis du har - lav en tabel, med et felt - det felt du vil vise på din
forside...

> Jeg ønsker at gøre det muligt at opdatere et felt online på
> forsiden af www.halla.dk.

Indlæs indholdet fra databasen på din forside...

> Det skulle gerne gøres via "input felt(form)" som begrænser
> indholdet så det passer til arealet på forsiden.

Lav en form med dit felt på...
Du ved hvor mange tegn dit felt indeholder...

> Når jeg skriver ny tekst ønsker jeg at den gamle nyhed slettes.

Så laver du et check på hvor mange tegn du er ved at gemme...
Du laver en Update query, så feltet i databasen overskrives...

Hilsen
Bjarne

Fra : Flemming Jansen

Dato : 19-01-07 16:53

Hej

Takker for svaret, så er det bare at lære database'r at kende.

Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-07 20:27

"Flemming Jansen" <fljNOSPAM_5@hotmail.com> skrev

> Takker for svaret, så er det bare at lære database'r at kende.

Selv tak...
Der findes udmærkede hæfter/bøger, som kan få dig igang...

Et eks...
http://www.globe.dk/Default.asp?section=it&searchstr=access&action=search&pg=1&pgs=20&x=30&y=7

Bjarne