Problemer med ÆØÅ access database
Fra : Jacky Hansen

Dato : 17-01-07 00:34

Hej NG

Sikkert et let spørgsmål for alle jer experter herinde.

Jeg har meget begrænset kendskab til ASP og har derfor på "netcoders" fundet
et lille asp-forum til min hjemmeside. Det består af 3 filer, en
accesdatabase, asp siden og en css fil.

Problemet er at når man skriver et indlæg og eller svare på et indlæg, så
gemmes æ,ø,å ikke i databasen men bliver erstattet af disse special tegn.

Jeg er fuldstændig blank for hvor jeg skal lede efter problemet. Så er der
nogen herinde som kan guide mig.

På forhånd tak.

Jacky

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-01-07 07:02

On Wed, 17 Jan 2007 00:33:51 +0100, "Jacky Hansen"
<jackyikkedette@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg er fuldstændig blank for hvor jeg skal lede efter problemet. Så er der

Du skal prøve at se, om du kan "følge" inputtets vej ned gennem dit
script.

Inputtet fra formularen hedder sikkert noget i retning af:
variabelnavn = Request.Form("Message")
Så følger ud "variabelnavn" og ser, hvad der sker undervejs.

Det sidste er nok noget i retning af:
strSql = "INSERT INTO [tabelnavn] ...
- og som bl.a. skal indeholde en modificeret udgave af dit input

Når du er kommet så langt, så post evt. de linier, som modificerer dit
input + post SQL-strengen. Så er der sikkert nogen, som kan hjælpe.

Lad være med at poste hele dit script her. Evt. kan du lave en kopi af
sit script, omdøbe det fra "forum.asp" (eller havd det nu hedder) og
uploade den på din webserver og så sende linket - måske er der nogen,
der orker at kigge det igennem.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-01-07 08:16

On Wed, 17 Jan 2007 07:01:45 +0100, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

Der var lige et par taste-fejl:

> [...]
>variabelnavn = Request.Form("Message")
>Så følger ud "variabelnavn" og ser, hvad der sker undervejs.

Der skulle selvfølgelig står "Så følger du ..."

> [...]
>sit script, omdøbe det fra "forum.asp" (eller havd det nu hedder) og
>uploade den på din webserver og så sende linket - måske er der nogen,

Der skulle stå:
.... omdøbe det fra "forum.asp" (eller havd det nu hedder) til
"forum.txt" og uploade ...

Sorry!

--
Jørn Andersen,