udskriv en blank side, over internetet=?
Fra : Jeppe Richardt

Dato : 14-01-07 20:15

Hej gruppe..
Ved ikke om det er den rigtige gruppe, men det kunne jo være ;)

Men jeg ville høre om man kunne undgå der fx står adressen helt nede
i venstre hjørne, og hvilken side antal det er oppe i højre hjørne
osv. når man skriver ud over internetet...?

Er det på nogen måde muligt?
Sådan så hvis man fx skrev en side ud der ikke var noget på, så var
der ikke noget på.. Lige som fx et skrive program typisk vil gøre...

Hvis det skulel være en forkert gruppe skriv det endelig ;)

Mvh Jeppe

Fra : Thrane

Dato : 14-01-07 20:24

Det mener jeg bestemt ikke kan lade sig gøre...
Det er en printerindstilling og kun noget brugeren har mulighed for at
ændre via printerens opsætning.
Der skal man vælge at Header og Footer ikke medtages ved print...

/Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-01-07 21:23

Jeppe Richardt skrev:

> hmm.. Men dvs. hvis man så skulle kunne printe ud sådan, så
> skal man lave et program, som ligger på brugerens computer,
> som kan printe ud?

Det er noget lettere at lave en pdf-fil som brugeren kan printe.
I pdf-filen har du (næsten) fuld kontrol over hvordan printet ser
ud.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-01-07 23:38

Thrane wrote:

> Det mener jeg bestemt ikke kan lade sig gøre...

Helt rigtigt, det kan ikke gøres via en hjemmeside.

> Det er en printerindstilling og kun noget brugeren har mulighed for at
> ændre via printerens opsætning.

Forkert og rigtigt. Det er en browserindstilling, som kun brugeren selv kan
ændre på.

Og hvis jeg har lyst til at udprinte nogens hjemmeside, vil jeg da selv have
lov til at bestemme, om de oplysninger skal med ud på papiret. Det er ikke
noget, hverken Jeppe eller andre skal interessere sig for.

Vil Jeppe ikke se de data, når han udprinter sin eller andres hjemmesider,
kan han selv slå den funktion fra i sin browser.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 14-01-07 20:31

Thrane skrev:
> [...]
> ændre via printerens opsætning.
> Der skal man vælge at Header og Footer ikke medtages ved print...

Ja det var jo ikke lige frem det svar jeg håbede at få ;)

Fra : Thrane

Dato : 15-01-07 08:35

Subject: Re: udskriv en blank side, over internetet=?

>Ja det var jo ikke lige frem det svar jeg håbede at få ;)

>hmm.. Men dvs. hvis man så skulle kunne printe ud sådan, så skal man
lave et program, som ligger på brugerens computer, som kan printe ud?

Det vil nok være de få der vil installere sådan et program, blot for at
kunne printe fra din side!
Jeg holder med Jens, lav en PDF...

/Thrane

Fra : Brian Wolter

Dato : 15-01-07 12:37

"Jeppe Richardt" <marci@marci.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Lidt off-topic, men jeg kan anbefale dette produkt.
Det er baseret på et active-x component.

Se mere info her :
http://www.meadroid.com/scriptx/index.asp

/Brian

Fra : Thrane

Dato : 15-01-07 20:46

Læser jeg korrekt koster det for at have det kørende på 1 domæne, $
1.250,- OM ÅRET!?!?

/Thrane

Fra : Leif Neland

Dato : 16-01-07 00:20

Brian Wolter wrote:

> Lidt off-topic, men jeg kan anbefale dette produkt.
> Det er baseret på et active-x component.
>
> Se mere info her :
> http://www.meadroid.com/scriptx/index.asp

Hvilket betyder, at der kun kan udskrives på en enkelt
operativsystemsfamilie i en enkelt type browser, der har en faldende
markedsandel.

Så hellere pdf; det kan benyttes på de fleste platforme.

Leif

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 15-01-07 20:37

Brian Wolter skrev:
> Lidt off-topic, men jeg kan anbefale dette produkt.
> Det er baseret på et active-x component.
>
> Se mere info her :
> http://www.meadroid.com/scriptx/index.asp

Skulle det, hvis det var, kunne gøre det?

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 15-01-07 22:02

Thrane skrev:
> Læser jeg korrekt koster det for at have det kørende på 1 domæne, $
> 1.250,- OM ÅRET!?!?
Vil jeg da ikek håbe :S
Hvor ser du det?

Fra : Thrane

Dato : 16-01-07 08:43

Posted To: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
Conversation: udskriv en blank side, over internetet=?

>Vil jeg da ikek håbe :S
>Hvor ser du det?

Under Pricing:
http://www.meadroid.com/scriptx/sxpricing.asp

Men jeg må da se forkert!

/Thrane

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 16-01-07 14:48

Erik Ginnerskov skrev:
> [...]
>
> Vil Jeppe ikke se de data, når han udprinter sin eller andres hjemmesider,
> kan han selv slå den funktion fra i sin browser.

Det var ikke som udskrivning generalt..
Men det var til noget specielt, hvor man selv skrev en tekst mm...

Men kan høre på det hele, at det ikke kan lade sig gøre..