Kolonnelængde / css
Fra : Thore

Dato : 30-01-07 16:22

Hej...

Fandt noget basic css layout hos barea 456, som jeg egentlig mente kunne
danne basis for en hel del...

Opdagede dog en lille "fejl" som jeg ikke lige kan gennemskue.

Jeg har uploaded 2 versioner af htm/css'en, så man kan skue værket.

http://www.repc.dk/div/col1kort.htm
http://www.repc.dk/div/col1lang.htm

Det jeg selvfølgelig gerne ville, var, hvis Column 1 (den grønne) gik
helt til Footer'en, selv om indholdet ikke er lige så langt som i Column
2 (den blå)....som det er i "kort" versionen går baggrundsfarven fra
Column 2 ind under Indholdet i Column1

Altså ligegyldigt hvilken kolonne der indeholder mest, indretter den
korte sig efter den lange.... - make sense...?

Nogle der har et trick?
--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-01-07 16:55

Hej Thore!
"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså ligegyldigt hvilken kolonne der indeholder mest, indretter den
> korte sig efter den lange.... - make sense...?

Det, du leder efter, kan du finde (blandt mange andre gode ting!) på denne
side:
http://www.webdesign101.dk/csslayout/float_layout.php

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Thore

Dato : 30-01-07 22:38

On Tue, 30 Jan 2007 16:54:33 +0100, "Dennis Munding" <mail@invalid.dk>
wrote:

>Hej Thore!
>
>Det, du leder efter, kan du finde (blandt mange andre gode ting!) på denne
>side:
>http://www.webdesign101.dk/csslayout/float_layout.php

Tak for info...

Har kigget en del på Jørgens sider, men det er jo et stort site, så lige
i "float" afdelingen havde jeg ikke været...

Har nu fundet ud af noget der ligner ...:)

--
Venlig hilsen / Best regards Thore Sorensen
DK-2700 Bronshoj / DK-2620 Albertslund

(Erstat evt .INVALID med .DK hvis du mailer direkte)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 30-01-07 17:35

Thore wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Altså ligegyldigt hvilken kolonne der indeholder mest, indretter den
> korte sig efter den lange.... - make sense...?

Prøv at sætte højde på #wrap og evt overflow auto
(jeg kan ikke huske om man kan sætte en minimumshøjde således at du slipper
for overflow auto

Sæt derefter højde på main og sidebar f.eks. 99%
Du skal nok lave main en smule smallere for at de ikke sætter sig forskudt
af hinanden
Problemet er så at footer kører med i indholdet overflow auto

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne