De nye kommunegrænser til Google maps.
Fra : Henning Wangerin

Dato : 28-01-07 16:49

Hej med jer.

Er der nogen som ved om de nye kommunegrænser kan findes et eller andet
sted som koordinater?

Jeg vil meget gerne kunne intergrere dem på et google-map.

Nøjagtigheden behøver ikke være mere en +/- en kilometer eller to.

På olsr-net.dk hvor jeg bkandt andet vil bruge dem, har jeg lavet grænsen
mellem Aabenraa og Sønderborg, meget groft.

http://olsr-net.dk/index.php/google_maps.php?S%26oslash%3Bnderjylland+S%26Oslash%3B

men der der nogen der ved hvor man kan få fat i alle kommune grænserne?

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-07 00:49

Henning Wangerin wrote:

> Nøjagtigheden behøver ikke være mere en +/- en kilometer eller to.

Nåda. Bevæger jeg mig fra mit hjem mod øst eller syd mindre end 1 kilometer,
kommer jeg ind i Assens Kommune. Men jeg bor altså i Middelfart Kommune,
hvilket jeg egentlig ikke er så ked af.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Henning Wangerin

Dato : 31-01-07 21:22

On Tue, 30 Jan 2007 00:48:30 +0100, Erik Ginnerskov wrote:

> Nåda. Bevæger jeg mig fra mit hjem mod øst eller syd mindre end 1
> kilometer, kommer jeg ind i Assens Kommune. Men jeg bor altså i Middelfart
> Kommune, hvilket jeg egentlig ikke er så ked af.

Enig, men mængden af data må gerne være til at overse

Men det ville da være dejligt med en løsning som kunne zoomes ud og ind!

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-01-07 21:33

Henning Wangerin wrote:

> Men det ville da være dejligt med en løsning som kunne zoomes ud og
> ind!

Så skal du have fat i noget vektorgrafik. Men det udelukker da ikke som
sådan en rimelig nøjagtighed, selv om datamængden skal være beskeden.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig til noget konkret.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Henning Wangerin

Dato : 31-01-07 22:00

On Wed, 31 Jan 2007 21:33:01 +0100, Erik Ginnerskov wrote:

> Så skal du have fat i noget vektorgrafik. Men det udelukker da ikke som
> sådan en rimelig nøjagtighed, selv om datamængden skal være beskeden.

Det er lige netop det jeg mangler. Eksempel gps-koordinater fra en gåtur
langs kommune-grænserne

Men gå jeg fra 10km -> 1km -> 100m i opløsningen giver det jo stadig
mindst en faktor ti i datamængden pr step, og så bliver google-maps lidt
meget langsomme

> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig til noget konkret.

Skidt med det. Det kan gære google på et tidspunkt selv får det med. Jeg
mindes at have set det andre steder på kloden (læs: vist usa)

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln