hvorfor virker denne side ikke?
Fra : michael bs

Dato : 27-01-07 17:27

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men det er vist nok et rimeligt
simpelt spørgsmål. Jeg er bare analfabet til det her.

Dette er min hjemmeside: http://michaelbennati.dk/ som udelukkende er lavet
for at have fotogallerier.

Klikker man på Gallerier kommer man ind i mit MG2 baserede billedgalleri.

Dette MG2 accepterer imidlertid ikke store billedfiler, så jeg har brug for
et sted at smide et par store billedfiler op.
Jeg har derfor lavet linket "ftp large files", som viser hen til en tom
mappe, jeg har oprettet i roden af sitet.

Nu kommer spørgsmålet:
Når jeg klikker på mit nylavede link "ftp large files" kommer jeg ikke ind i
mappen, men får istedet et browservindue, der siger "Du har ikke rettigheder
til at se denne side".
Hvad skal det betyde? Hvordan retter jeg fejlen? Hvad har jeg gjort forkert?

Jeg vil bare have en tom side, hvor jeg kan smide forskellige billedfiler
op, som andre kan hente. Det er alt. De skal ikke engang kunne åbne dem
eller se dem på siden, bare hente dem.

mvh Michael

Fra : Per Rasmussen

Dato : 27-01-07 19:01

michael bs wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> for at have fotogallerier.
>
> Klikker man på Gallerier kommer man ind i mit MG2 baserede billedgalleri.

Ja og så er siden beskyttet så vi ikke kan komme ind.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : michael bs

Dato : 27-01-07 19:27

"Per Rasmussen" <jegskal@givedig.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og så er siden beskyttet så vi ikke kan komme ind.
>
> PerR
>
> --

Ja fordi jeg har sat kodeord på gallerier. Men det er jo ikke det der
problemet. På gallerierne tillader galleri web generatoren ikke store filer.
Jeg vil så lave en anden mappe uden for galleriwebgeneratoren, hvor jeg kan
smide filer op andre kan downloade med ftp.

Det er det andet link helt ude til højre, jeg har lavet, der hedder ftp
large files, der ikke virker. Det linker hen til en tom mappe. Virker det
ikke fordi denne tomme mappe skal præpareres på en eller anden måde, eller
hvad kan problemet være?

Fra : Leonard

Dato : 27-01-07 19:35

"michael bs" <mbsfjerndette@ogfjerndettemichaelbennati.dk> wrote:

> [...]
>ikke fordi denne tomme mappe skal præpareres på en eller anden måde, eller

Du skal i .htaccess eller tilsvarende fil på din server give
tilladelse til at vise indholdet af dir'et. Det kan du måske ikke på
dit webhotel, kommer anpå firmaets sikkerhedspolitik.
Alternativt kan du bruge noget serverside (ASP eller PHP) til at liste
filerne.
Det er ikke noget du kan sætte op med html, så du må nok finde en
gruppe der passer til, enten i serverside- eller apachegrupperne

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Erik Nielsen

Dato : 27-01-07 19:52

"Per Rasmussen" <jegskal@givedig.dk> skrev i en meddelelse
> michael bs wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ja og så er siden beskyttet så vi ikke kan komme ind.

Alle 2 (to) links på siden er passwordbeskyttede, så vi kan
ikke se hvad der sker

--
Venligst Erik N.

Fra : michael bs

Dato : 27-01-07 22:08

"Erik Nielsen" <dur@durikke.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Rasmussen" <jegskal@givedig.dk> skrev i en meddelelse
>
> Alle 2 (to) links på siden er passwordbeskyttede, så vi kan
> [...]
Nej, kun det ene. ftp large files linket har jeg ikke rørt på nogen måde med
pw beskyttelse.

Michal

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-07 22:20

michael bs wrote:

> ftp large files linket har jeg ikke rørt på nogen
> måde med pw beskyttelse.

Nej, men serveren tillader ikke directory-listing og du har ikke en default-
eller index-fil i mappen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : michael bs

Dato : 27-01-07 23:40

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, men serveren tillader ikke directory-listing og du har ikke en
> default- eller index-fil i mappen.

Hvad gør jeg så?
Jeg vil bare have en mappe hvor jeg kan smide store billedfiler op, som
andre kan hente og bearbejde??
på forhånd tak.

mvh Michael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-01-07 01:26

michael bs wrote:

> Hvad gør jeg så?
> Jeg vil bare have en mappe hvor jeg kan smide store billedfiler op,
> som andre kan hente og bearbejde??
> på forhånd tak.

Du kan lave en asp- eller php-fil med det rigtige fornavn i forhold til dit
webhotel (default eller index). Lad scriptet automatisk lave en liste over
alle de billeder, der er i mappen.

Spørg om hjælp til scriptet i relevante gruppe (hvad kan dit webhotel?):

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : michael bs

Dato : 28-01-07 10:42

> Du kan lave en asp- eller php-fil med det rigtige fornavn i forhold til
> dit webhotel (default eller index). Lad scriptet automatisk lave en liste
> over alle de billeder, der er i mappen.

Det er one.com. Der står "ja" ved ASP - PHP5 - MySQL, så det kan vel det
hele?

> Spørg om hjælp til scriptet i relevante gruppe (hvad kan dit webhotel?):

> --

tak skal du have.
Mvh Michael

Fra : michael bs

Dato : 28-01-07 11:05

> [...]
>
> Du kan lave en asp- eller php-fil med det rigtige fornavn i forhold til
> dit webhotel (default eller index). Lad scriptet automatisk lave en liste

Hvis jeg indsætter en tom side i mappen (kaldet files), og døber den tomme
side index.html så virker det. Det vil sige jeg kan se den tomme side. Så må
det vel også på en eller anden måde være muligt bare at have en tom mappe,
hvor jeg smide et par store billedfiler op på?

mvh Michael

Fra : michael bs

Dato : 28-01-07 12:14

"michael bs" <mbsfjerndette@ogfjerndettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:45bc7535$0$52162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> må det vel også på en eller anden måde være muligt bare at have en tom
> mappe, hvor jeg smide et par store billedfiler op på?

I al sin enkelthed er det bare sådan noget som det her, jeg efterlyser:
http://www.x32.nl/images/eos/wolkjeoriginal/1600iso_raw/
Altså bare en mappe med nogle filer.

mvh Michael

Fra : jopa

Dato : 28-01-07 13:19

michael bs skriblede bla:
> I al sin enkelthed er det bare sådan noget som det her, jeg
> efterlyser: http://www.x32.nl/images/eos/wolkjeoriginal/1600iso_raw/
> Altså bare en mappe med nogle filer.

Ja sådan kan du lave det , men vær opmærksom på b-one's politik omkring
download af store filer.
Du risikerer at du bliver smidt af serveren
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : michael bs

Dato : 28-01-07 13:30

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> download af store filer.
> Du risikerer at du bliver smidt af serveren

Øh..ja sådan ka du lave det??
Hvordan laver jeg det sådan?

Nu har jeg på mit subdomæne en tom side, der står "test" på. Den side hedder
index.html Når jeg smider en billedfil op i samme mappe, kan jeg ikke se den
noget sted. Det er det der er problemet. Jeg kan jo ikke sætte den ind på
denne tomme side.

mvh Michael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-07 00:35

michael bs wrote:

> Når jeg smider en billedfil op i samme mappe, kan
> jeg ikke se den noget sted. Det er det der er problemet. Jeg kan jo
> ikke sætte den ind på denne tomme side.

Som jeg tidligere sagde: I både asp- og php-gruppen kan du få hjælp med et
script, som skanner en mappe for filer af en bestemt filtype eller flere,
hvorefter scriptet udskriver en side med en liste over de fundne filer med
link til hver enkelt fil.

Når det script først ligger der, skal du ikke længere spekulere over noget.
Siden er selvvedligeholdende - slettes en fil, bliver den ikke længere
registreret, lægges en ny fil ud, bliver den medtaget på listen ved næste
indlæsning af siden.

Med et sådant script slipper du også for at bokse med webhost om at få lov
til den directory-listing, du kom med eksempellink til - det er ikke alle
steder den slags er tilladt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Erik Nielsen

Dato : 27-01-07 22:25

"michael bs" <mbsfjerndette@ogfjerndettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:45bbbf18$0$52136$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Erik Nielsen" <dur@durikke.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, kun det ene. ftp large files linket har jeg ikke rørt på nogen
måde med
> pw beskyttelse.

Hvorfor får jeg så følgende meddelelse:

"Indtast kodeord
Denne mappe er beskyttet med kodeord"

I både ie6, firefox og opera,
når jeg trykker på gallerilinket?

--
Venligst Erik N.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-07 22:29

Erik Nielsen wrote:

> Hvorfor får jeg så følgende meddelelse:
>
> "Indtast kodeord
> Denne mappe er beskyttet med kodeord"

Det gør du heller ikke ved klik på linket "ftp large files". Det er den
mappe, Michael fortæller, at han ikke har rørt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : michael bs

Dato : 27-01-07 23:40

> Det gør du heller ikke ved klik på linket "ftp large files". Det er den
> mappe, Michael fortæller, at han ikke har rørt.

Nemlig. Det er utroligt så sjusket han læser min post.

mvh Michael

Fra : Leonard

Dato : 28-01-07 13:44

"michael bs" <mbsfjerndette@ogfjerndettemichaelbennati.dk> wrote:

>Nemlig. Det er utroligt så sjusket han læser min post.

Husk når du peger på nogen vender 3 fingre mod dig selv.

Du har fået flere svar på hvordan du kan gøre det du vil, hvis du
gider læse hvad folk skriver til dig.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : michael bs

Dato : 28-01-07 13:54

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Husk når du peger på nogen vender 3 fingre mod dig selv.
>
> Du har fået flere svar på hvordan du kan gøre det du vil, hvis du
> gider læse hvad folk skriver til dig.
>
> --
Det var ikke for at være arrogant. Det beklager jeg.

Jeg læser da så godt jeg formår, hvad folk skriver...men jeg synes ikke jeg
har fået en konkret anvisning??

mvh Michael

Fra : Erik Nielsen

Dato : 28-01-07 20:44

"michael bs" <mbsfjerndette@ogfjerndettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:45bbd4d1$0$52158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en
meddelelse

> Nemlig. Det er utroligt så sjusket han læser min post.
>
> mvh Michael

Sjusket og sjusket.
Da jeg prøvede igår var det ikke muligt at komme ind
på nogle af de 2 links, selvom jeg prøvede i 3 browsere.

I dag kunne jeg dog godt komme igennem på "ftp large files".
Der må være ændret noget i mellemtiden

--
Venligst Erik N.

Fra : gitte

Dato : 28-01-07 11:32

> [...]
> Jeg har derfor lavet linket "ftp large files", som viser hen til en tom
> mappe, jeg har oprettet i roden af sitet.

Det lyder underligt, de gallerier jeg har set, der har brugt dette program,
viser fint store billeder.

gitte

Fra : michael bs

Dato : 28-01-07 11:41

"gitte" <gitte@gotoheaven.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder underligt, de gallerier jeg har set, der har brugt dette
> program, viser fint store billeder.
>
> gitte
Jeg snakker ikke om store webbilleder men om billeder til tryk, der fylder
12-50mb.
Det kan mg2 ikke. Det skal heller ikke VISE billederne. De skal bare ligge
som filer til download for andre.

mvh Michael

Fra : gitte

Dato : 28-01-07 14:12

> [...]
> 12-50mb.
> Det kan mg2 ikke. Det skal heller ikke VISE billederne. De skal bare ligge

har du overvejet at lave zipfiler og lægge op, lav derefter en index side,
men hyperlink til de enkelte zipfiler, hvorfra folk skal trykke på linket
for at downloade . Du behøver selvfølgelig ikke lave zip-filerne, men kan
linke direkte fra billedet. Sådan her:

med sne.</a></p>

gitte

Fra : michael bs

Dato : 28-01-07 14:59

> [...]
> for at downloade . Du behøver selvfølgelig ikke lave zip-filerne, men kan

Wow.. det kan jeg få til at virke!! Tak skal du have!

Det er lidt bøvlet, men det virker da.

hvad betyder de tegn du har skrevet før og efter linket, altså <p><a
href=<http://www.ditsted.dk/files/billede1.raw> billede 1 .. landskab
med sne.</a></p>

Mvh Michael