hvordan åbner man et program fra en browse~
Fra : Carsten H

Dato : 23-01-07 08:36

jeg skal bruge en funktion hvor jeg skal åbnet et program direkte fra en
html side.

Dette kunne eksempelvis være outlook.exe som ligger standart installeret på
mine PC

Når jeg laver en linie som denne

Outlook/OFFICE11/OUTLOOK.EXE">Kalender</a></p>

starter programmet op med et nyt vindue om du vil - Kør Gem Afslut -
vælger jeg Kør kommer der et nyt vindu op som spørger om jeg vil Kør eller
Afslut
vælger jeg igen Kør så starter programmet op.

Jeg ønsker at afvikle programstart uden de to spørgsmåls vinduer

Hvordan gør man så lige det ?

Carsten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-07 09:05

Carsten H skrev:

> jeg skal bruge en funktion hvor jeg skal åbnet et program
> direkte fra en html side.

Hvor (og af hvem) skal siden anvendes? Hvis det er på en normal
html-side (internet), kommer det ikke til at virke.

På en intranetside eller en lokal side, kan du måske få det til at
virke

> Outlook/OFFICE11/OUTLOOK.EXE">Kalender</a></p>
>
> starter programmet op med et nyt vindue om du vil - Kør Gem
> Afslut - vælger jeg Kør kommer der et nyt vindu op som spørger
> om jeg vil Kør eller Afslut

Hvilken browser anvender du?
Hvordan er sikkerhedsindstillingerne i den?
Hvis det er en lokal side, kan du i IE tilføje den som "trusted
site".
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carsten H

Dato : 23-01-07 09:14

Jeg glemte at skrive at det er på et intranet
Jeg bruger IE 6 på XP pro SP2
Der er ikke kørt opdateringer på PC'erne efter installation af XP
Sikkerhedsindstillingerne i IE er standart - dvs der er intet rørt ved
sikkerhed. De pc der skal benytte intranetsiden har ikke mulighed for at
benytte Internettet - der er ingen Internet forbindelse.
Carsten

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 23-01-07 18:59

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hvis det er en lokal side, kan du i IE tilføje den som "trusted
> site".

Sikker på det?
Det har jeg prøvet mange gange, men når jeg forsøger at tilføje
eksempelvis "C:\minside.htm" siger IE, at siden ikke er en korrekt URL.

Jeg ville meget gerne kunne det, men ved som sagt ikke hvordan jeg får
IE til at lade mig tilføje den.

--
Why do fireflies die so soon?
http://www.jensercube.dk/sig.asp

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-01-07 19:49

Den 23-01-07 18.58 skrev Jens Peter Rosenkvist følgende:

> Det har jeg prøvet mange gange, men når jeg forsøger at tilføje
> eksempelvis "C:\minside.htm" siger IE, at siden ikke er en korrekt URL.

Jeg kan ikke teste pt. men prøv med:
file://c:\minside.htm
(der skal muligvis tre skråstreger efter file:)
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 27-01-07 10:42

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg kan ikke teste pt. men prøv med:
> file://c:\minside.htm
> (der skal muligvis tre skråstreger efter file:)

Jeg har prøvet. Har også prøvet med en del andre kombinationer af
skråstreger og lignende. Kan dog ikke få det til at virke.
Grunden til jeg gerne vil gøre det er, at jeg har en lokal side som
startside i min browser. Problemet er, at hver eneste gang jeg åbner IE,
kommer den op og siger, at den har blokkeret et script på siden. Det er
jeg ved at være træt af.
Det undrer mig desuden også, hvad det er den brokker sig over på siden,
da det er en helt simpel side kun med html og et par link i.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 23-01-07 22:07

Skriv en activeX component der kan gøre det eller køb en.
http://www.particlesoftware.com/en/index.html