CSS validering problen - med Scrollbar Col~
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 21-01-07 20:42

Hey,,, Når jeg prøver at validere mine CSS sider med W3C skriver
den bare dette (se link):
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=tumlerummet.dk&w
arning=1&profile=css21&usermedium=all

Hvad skal jeg gøre for at den lader mig gøre det ?!?!?!?! Please
for jeg vil jo gerne lave om på de farver!!

Lad være med at sige at jeg bare skal slette linjerne...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 21-01-07 21:00

Christian Itzchaky Larsen skrev:
> Lad være med at sige at jeg bare skal slette linjerne...

Jamen det er nu engang ikke valid kode, og der er ingen løsning på det.
Du er tilsyneladende bekendt med problematikken ved at farve scrollbars,
men jeg synes nu alligevel du skulle tage et kig på følgende side:
http://html-faq.dk/2023.asp

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen
http://sappy.dk/

Fra : Leonard

Dato : 21-01-07 21:02

Christian Itzchaky Larsen <itzchaky@hotmail.com> wrote:

>Hvad skal jeg gøre for at den lader mig gøre det ?!?!?!?! Please
>for jeg vil jo gerne lave om på de farver!!

Men det kan du ikke!
Det er noget pangel, der kun virker i IE og fuldstændigt ligegyldigt.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-01-07 21:03

Leonard <piper28a@gmail.invalid> skrev :

>Det er noget pangel, der kun virker i IE og fuldstændigt ligegyldigt.

Det er nu ikke rigtigt, at det kun vises i IE.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-01-07 21:40

Leonard skrev:

> Men det kan du ikke!
> Det er noget pangel, der kun virker i IE og fuldstændigt ligegyldigt.

Helt ligegyldigt er det nu ikke, det
er et overgreb på brugergrænsefladen,
som man skal holde sig fra.

Hjemmesideskolen og W3C har begge ud-
mærkede opskrifter på, hvordan vi som
brugere kan ophæve virkningen af netop
forsøg på at sætte farverne på rulle-
skakterne til noget andet, end det vi
selv har bestemt med vore respektive
Windows opsætninger.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-01-07 21:02

Christian Itzchaky Larsen <itzchaky@hotmail.com> skrev :

>Lad være med at sige at jeg bare skal slette linjerne...

Ellers kan du ikke få valideret siden.

scrollbar-color er ikke en del af css-standarden.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-01-07 23:01

Christian Itzchaky Larsen wrote:

> Hvad skal jeg gøre for at den lader mig gøre det ?!?!?!?! Please
> for jeg vil jo gerne lave om på de farver!!

Hvorfor vil du det? Scrollbarerne i min browser er mit værktøj til at
scrolle op/ned eller højre/venstre på siderne. De er _ikke_ dit legetøj.
Hold vensligst fingrene væk.

http://html-faq.dk/2023.asp

Jørgen nævnte det, men her er siden:

http://hjemmesideskolen.dk/net/nocolor.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-01-07 02:56

Christian Itzchaky Larsen skrev:

> Hvad skal jeg gøre for at den lader mig gøre det?

Du skal ikke gøre noget, du skal bare lade brugeren
have det han har i forvejen, så har du ikke gjort noget
forkert.

> Please for jeg vil jo gerne lave om på de farver!

Hvorfor vil du lave om på de farver jeg bruger, det er
mig der er brugeren, og mig der bestemmer hvordan
det skal se ud?

> Lad være med at sige at jeg bare skal slette linjerne

Det siger jeg alligevel, det er mig der er bruger, og
mig der bestemmer hvordan min scrollbar skal se ud,
ikke dig.

Slet linjerne, du får det ikke til at validere alligevel,
uanset hvor meget du brokker dig til os

Vores mening påvirker dig sikkert ikke i gerningsøjeblikket,
men vi håber på at du bliver klogere med tiden - læs
endelig med her, det vil påvirke dig i positiv retning!

Gik jeg for vidt med mit svar til hr. Larsen?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 24-01-07 10:27

Tak folkens! Jeg har slettet linjerne og nu kan jeg med stolthed
præsentere min side http://tumlerummet.dk (kig lige nederst til
venstre

Fra : jopa

Dato : 24-01-07 14:06

Christian Itzchaky Larsen skriblede bla:
> Tak folkens! Jeg har slettet linjerne og nu kan jeg med stolthed
> præsentere min side http://tumlerummet.dk (kig lige nederst til
> venstre

Serveren blev ikke fundet
Firefox kan ikke finde serveren www.tumlerummet.dk.

Den er nok forsvundet totalt nederst til venstre

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-01-07 02:33

Christian Itzchaky Larsen wrote:
> Tak folkens! Jeg har slettet linjerne og nu kan jeg med stolthed
> præsentere min side http://tumlerummet.dk

Det er nok lidt tidligt med den stolthed. Der er linkfejl i menuen, fordi du
har brugt \ i stedet for /. Du har også valideringsfejl:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Ftumlerummet.dk%2F

> (kig lige nederst til
> venstre

Jeg ser ikke noget interessant nede til venstre. I nederste højre hjørne
reklamerer du med valid css, er det det, du mener?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk