titlebar problemer
Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 17-01-07 23:11

Hej!

Jeg har et problem med at få en titlebar vist korrekt.

Prøv at gå ind på

http://www.targetprint.dk/pages/messeudstyr.php?adresse=Udstillin
gs%20vægge

Vælg en tilfældig f.eks. Expo Wall.

Når popup'en vises kommer der til at stå
"http://www.targetprint.dk/?nyAdresse=103 - Expo Wall - Windows
Internet Explorer" i titlebaren. Det vil jeg gerne kunne ændre
til at der kun skal stå "Expo Wall". Jeg kan dog godt overleve
hvis "Windows Internet Explorer" ikke kan fjernes fra
titellinien.

vh

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-07 00:27

Lasse Vestergaard wrote:

> Det vil jeg gerne kunne ændre
> til at der kun skal stå "Expo Wall".

Du kan (heldigvis) ikke hindre andres browsere i at skrive i titellinjen,
hvad det er for en browser. Stil dig tilfreds med, at din sides titel vises
før browsernavnet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-01-07 08:00

Lasse Vestergaard skrev:
> [...]
> til at der kun skal stå "Expo Wall". Jeg kan dog godt overleve
> hvis "Windows Internet Explorer" ikke kan fjernes fra

Du burde principielt set kunne justere resten med <title>, det er
normalt den der har indflydelse på hvad der står i titlebaren. Det er
der imidlertid for mange der har misbrugt i forbindelse med popups, så
det er blevet et sikkerheds-spørgsmål, og derfor viser alle browsere (så
vidt jeg ved) nu også adressen på den side som hoster popup'en.

Mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-07 12:20

Lasse Vestergaard skrev:

> Når popup'en vises kommer der til at stå
> "http://www.targetprint.dk/?nyAdresse=103 - Expo Wall - Windows
> Internet Explorer" i titlebaren.

Hvilken udgave af IE?

IE7 viser titellinjen som følger:

Expo Wall - Windows Internet Explorer

Umiddelbart under titellinjen vises adressen i et gråt felt:
<http://www.targetprint.dk/templates/targetPrint/produkter/produkt.
php?nyAdresse=103>

Opera 9 viser titellinjen som ønsket:
Expo Wall

- og har så som IE7 en ekstra linje der viser hvor siden ligger:
www.targetprint.dk

(her vises altså kun servernavnet - men hvis man klikker på det,
kommer den almindelige adresselinje frem hvor man kan se hele
adressen).

Firefox 2 har ikke nogen ekstra linje - her skrives servernavnet
(ikke hele url'en) som det første i titellinjen:
http://www.targetprint.dk/ - Expo Wall - Mozilla Firefox

Det er ikke noget du kan ændre, medmindre du vil åbne pop op-
vinduet med synligt adressefelt.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen