"Jimmy skov Adetunji" wrote in message...
> Jeg opfatter at når en side er tilmeldt eksempelvis google, så
> opdateres den automatisk. Er det rigtigt.
Hvis du mener, om den bliver indekseret automatisk, så er det en bedre
idé at sætte link med en lille tekst til siden i din signatur. Så finder
Google selv siden, og indekserer den. Jeg har kun én gang tilmeldt en
URL til Google, indtil andre gjorde mig opmærksom på ovenstående
> Sagen er at jeg først har oprettet siden uden META-tags og nu
> tilføjet dem. JEg regner med at det så betyder at man i løbet af
> et stykke tid vil kunne finde min side hvis der søges på de ord
> jeg har skrevet som KEYWORDS eller i DESCRIPTION.
> Siden findes på: jordemoder.net
META tags er ikke ligeså vigtige som selve indholdet. når det gælder
indeksering. Start derfor med at lave indholdet på siden helt færdigt,
så kan du derefter tilføje meta tags til søgemaskinerne (som nogle - men
så vidt vides ikke Google - måske stadig bruger)
Du skal_
1. Give din sides <title> et sigende navn. Ikke for langt
2. Bruge overskrifter <Hx> og i den rigtige rækkefølge i koden.
Overskrifterne skal være sigende for teksten, og indeholde det/de
vigtigste søgeord for den tekst.
3. Teksten <p> skal indeholde det/de vigtigste søgeord, som også bruges
i <Hx>
4. Tilmelde dit site til relevante databaser/mindre søgemaskiner, da
disse også indekseres af de store søgemaskiner. Dette, og specielt
databaserne, er vigtigt for at blive indekseret højt, hvis du ikke kan
få andre sider til at linke til dig.
5. Når du skriver indlæg til nyhedsgrupper, tilføj dit link med en
sigende tekst i din signatur
Dette er de vigtigste forudsætninger for at Google vil indeksere din
side og bruge dine søgeord. Hvor højt du kommer til at ligge på ordene
afgøres af bl.a. om andre med højere rang end dig, og samme slags
indhold, linker til din side og (helst) med en sigende link-tekst.
Nummer 5 sikrer, at Google ser din side, da den jævnligt "læser"
nyhedsgrupper.
Også om din Url indeholder søgeord (f.eks. er jordemoder et potentielt
søgeord efter dit domænenavn, og derfor fint, hvis det beskriver siden),
samt de vigtigste sider og undersider har et sigende filnavn. Det sidste
har betydning, hvis du bruger serverside og benytter variable i
filnavnet. Undgå variable så vidt muligt på hovedsiderne. Jeg bruger det
kun på undersider til (meget simpel) "database"-udtræk, og som jeg ikke
synes er så vigtige igen at få placeret højt.
Det har også stor betydning, hvor hård kamp der er om søgeordene. Hvis
du er den eneste, som bruger dem, vil du naturligt ligge nummer ét, bare
de er nævnt på siden i eksempelvis en <h1>. Er der mere kamp om de samme
ord, så er det indholdet, samt andet nævnte, som har betydning for, hvor
du placeres. Derfor bruger jeg også søgeord, som beskriver specielle
forhold ved siden i forhold til andre sider. Det kan være beliggenhed,
hvis det er en side for et firma. Test <title> og <h1> på
www.ilmark.dk.
Brugere søger jævnligt på beliggenhed/firmanavn + et søgeord, og det er
et godt udgangspunkt.
Uden at dette er fuldt beskrevet, iøvrigt, for der er mere i det end
det, jeg har kun skrevet på erfaring, kender ikke hele teorien.
Sider, som jævnligt opdateres, og som ikke har for meget "fyldkode", og
iøvrigt overholder standarderne (i hvert fald bare nogenlunde), ses
venligt på af Google.. Så vidt jeg kan se har jeg besøg af både Google
og Yahoos bot (Inktomi Slurp??) hver eller hver anden dag. Kig på din
side i Firefox med CSS og evt. javascript slået fra, så skal den være
umiddelbart logisk at gå til og forstå.
Som en sidste ting, så kan du lave en robots.txt. Hvor meget betydning
den har, ved jeg dog ikke.
MVH
Rune Jensen
--
Blowing up your Pentium!
www.1club.fm
WinAmp: Princess - Calling you