/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Spr. til Stone's TextTool
Fra : Martin Ploug


Dato : 12-01-07 17:43

Hej

Jeg har lige installeret Text Tool fra www.stoneware.dk
I beskrivelsen af programmet står der, at man med et klik i programmet
kan åbne sin side i sin browser.

Men hvad er det for en knap, og hvor er den?
Jeg ved ikke, om jeg har stirret mig blind.

Jeg har spurgt udvikleren Steen, men da det er et gratis program,
er der ikke spport på det - hvilket er fair nok.

Men kan nogen her hjælpe mig?

På forhånd tak.

Mvh. Martin

 
 
jopa (12-01-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 12-01-07 18:31

Martin Ploug skriblede bla:
> Jeg har lige installeret Text Tool fra www.stoneware.dk
> I beskrivelsen af programmet står der, at man med et klik i programmet
> kan åbne sin side i sin browser.
>
Kan man ikke
--
Mvh. John
www.jp-web.dk



Martin Ploug (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Ploug


Dato : 12-01-07 18:52

jopa skrev:
> Martin Ploug skriblede bla:
>
>> Jeg har lige installeret Text Tool fra www.stoneware.dk
>> I beskrivelsen af programmet står der, at man med et klik i programmet
>> kan åbne sin side i sin browser.
>>
>>
> Kan man ikke
>
Hej jopa

Ok, tak for svaret.

Man kan heller ikke scrolle med musehjulet, men
ellers synes jeg det er et lille snildt program.

Mvh. Martin

Allan Vebel (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 12-01-07 22:29

Martin Ploug skrev:

> Man kan heller ikke scrolle med musehjulet

Det kunne man engang, men TextTool er ikke fulgt med
museproducenterne. Jeg købte en ny Logitech, og så
holdt scrollfunktionen op med at fungere - det fungerer
fint i alle andre programmer.

Derfor var jeg nødt til at smide programmet på porten,
ligeledes efter forgæves hjælp fra producenten.

Nu bruger jeg Notepad++, se

http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

som faktisk er meget bedre, også med faneblade, syntaks-
farvning og god makro-funktion, hvor du kan lave dine egne
tastaturgenveje.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



Martin Ploug (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Ploug


Dato : 13-01-07 11:26

Allan Vebel skrev:
> Martin Ploug skrev:
>
>
>> Man kan heller ikke scrolle med musehjulet
>>
>
> Det kunne man engang, men TextTool er ikke fulgt med
> museproducenterne. Jeg købte en ny Logitech, og så
> holdt scrollfunktionen op med at fungere - det fungerer
> fint i alle andre programmer.
>
> Derfor var jeg nødt til at smide programmet på porten,
> ligeledes efter forgæves hjælp fra producenten.
>
> Nu bruger jeg Notepad++, se
>
> http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm
>
> som faktisk er meget bedre, også med faneblade, syntaks-
> farvning og god makro-funktion, hvor du kan lave dine egne
> tastaturgenveje.
>
>
Hej Allan

Mange tak

Jeg har lige installeret Notepad++,og det ser umiddelbart rigtig godt ud.
Jeg kan dog ikke lige se, hvor jeg slår syntaksfarvning til, men det må
jeg nok
lige kigge lidt efter.

Jeg mener, at jeg havde Notepad ++ installeret engang, men der ser ud
til at være
sket en del siden.

Mvh. Martin

Martin Ploug (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Ploug


Dato : 13-01-07 11:39

Allan Vebel skrev:
> Martin Ploug skrev:
>
>
>> Man kan heller ikke scrolle med musehjulet
>>
>
> Det kunne man engang, men TextTool er ikke fulgt med
> museproducenterne. Jeg købte en ny Logitech, og så
> holdt scrollfunktionen op med at fungere - det fungerer
> fint i alle andre programmer.
>
> Derfor var jeg nødt til at smide programmet på porten,
> ligeledes efter forgæves hjælp fra producenten.
>
> Nu bruger jeg Notepad++, se
>
> http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm
>
> som faktisk er meget bedre, også med faneblade, syntaks-
> farvning og god makro-funktion, hvor du kan lave dine egne
> tastaturgenveje.
>
>
Hej igen

Er der en grund til at der ikke en new 2, når man åbner et nyt dokument
efter new 1,
eller er det bare en lille bug? Det er en lille ting - jeg undrer mig bare.

Tror jeg fandt ud af det med syntaksfarvning ved at vælge Sprog > og
f.eks. html ikke?

Mvh. Martin

Allan Vebel (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 13-01-07 15:34

Martin Ploug skrev:

> Er der en grund til at der ikke en new 2, når man
> åbner et nyt dokument efter new 1

Det skal du ikke tage så tungt, min hedder new 4 for
tiden, men du skal jo selv kalde dine filer noget andet.

> eller er det bare en lille bug? Det er en lille ting - jeg
> undrer mig bare.

Det kan sikkert nulstilles et sted, jeg ville ikke tage det
så tungt.

> Tror jeg fandt ud af det med syntaksfarvning ved at
> vælge Sprog > og f.eks. html ikke?

Åbner jeg html, har den den farvning der er sat op til det,
åbner jeg asp, har den ... Det hele kan rettes i Instillinger
=> Temakonfigurator for de enkelte fil-endelser, der er
vist mere end 40 forskellige.

Start med Global Styles, og tilpas de øvrige til det der
passer til dig.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



Jens Gyldenkærne Cla~ (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 13-01-07 13:06

Martin Ploug skrev:

> Jeg har lige installeret Notepad++,og det ser umiddelbart
> rigtig godt ud. Jeg kan dog ikke lige se, hvor jeg slår
> syntaksfarvning til, men det må jeg nok
> lige kigge lidt efter.

Den er aktiveret fra starten. Har din fil et ikke-standardiseret
efternavn?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Martin Ploug (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Ploug


Dato : 13-01-07 15:15

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:
> Martin Ploug skrev:
>
>
>> Jeg har lige installeret Notepad++,og det ser umiddelbart
>> rigtig godt ud. Jeg kan dog ikke lige se, hvor jeg slår
>> syntaksfarvning til, men det må jeg nok
>> lige kigge lidt efter.
>>
>
> Den er aktiveret fra starten. Har din fil et ikke-standardiseret
> efternavn?
>
Jo, .htm, men det er som om dokumentet lige skal gemmes, inden
farvningen vises.

/Martin

Jørn Andersen (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Jørn Andersen


Dato : 13-01-07 16:47

On Sat, 13 Jan 2007 15:14:52 +0100, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

>Jo, .htm, men det er som om dokumentet lige skal gemmes, inden
>farvningen vises.

Der er to måder at få vist syntaks-farvning på:
1) Gem filen, og syntaks-farvningen vises afhængig af hvilken filtype,
du har gemt.
2) Vælg "Sprog" (i menuen).

Syntaks-farvningen afhænger jo af hvilket sprog, det skal bruges til.

Du kan også bruge sprog-valget, hvis du fx har en "blandet" fil - fx
en .htm-fil, som indeholder en stor CSS-blok. Mens du redigerer CSS'en
kan du evt. ændre "Sprog" til CSS og så ændre tilbage til HTML, når du
skal redigere HTML'en.


Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Martin Ploug (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Ploug


Dato : 13-01-07 17:05

Jørn Andersen skrev:
> On Sat, 13 Jan 2007 15:14:52 +0100, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:
>
>
>> Jo, .htm, men det er som om dokumentet lige skal gemmes, inden
>> farvningen vises.
>>
>
> Der er to måder at få vist syntaks-farvning på:
> 1) Gem filen, og syntaks-farvningen vises afhængig af hvilken filtype,
> du har gemt.
> 2) Vælg "Sprog" (i menuen).
>
> Syntaks-farvningen afhænger jo af hvilket sprog, det skal bruges til.
>
> Du kan også bruge sprog-valget, hvis du fx har en "blandet" fil - fx
> en .htm-fil, som indeholder en stor CSS-blok. Mens du redigerer CSS'en
> kan du evt. ændre "Sprog" til CSS og så ændre tilbage til HTML, når du
> skal redigere HTML'en.
>
>
> Good luck!
>
>
Hej Jørn

Tak for di t indlæg.

Ja, jeg synes i hvert fald det virker til at være et lovende program.

/Martin

Ivan V. Klattrup (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 12-01-07 19:32

Martin Ploug skrev:

>I beskrivelsen af programmet står der, at man med et klik i programmet
>kan åbne sin side i sin browser.

Hvis det er en fil der er gemt, kan det åbnes med et klik på knappen til
højre for print-knappen.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Martin Ploug (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Ploug


Dato : 12-01-07 19:50

Ivan V. Klattrup skrev:
> Martin Ploug skrev:
>
>> I beskrivelsen af programmet står der, at man med et klik i programmet
>> kan åbne sin side i sin browser.
>
> Hvis det er en fil der er gemt, kan det åbnes med et klik på knappen
> til højre for print-knappen.
>
Hej Ivan

Arh på den måde, mange tak, nu virker det.
Og så bliver filen åbnet i den browser der er
sat som standard eller hvad?

Lige nu er det faktisk kun mulighed for scrolling med musehjulet
(og evt. templates) jeg savner ved programmet.

Jeg ved der findes mange forskellige teksteditorer, men der der
nogle der nogle gode, der ligger tæt på TextTools hurtighed, enkelhed
og interface?

Jeg vil gerne kunne åbne flere filer i samme vindue og kunne
scorlle med musehjulet - og så skal der være farvekodning.

Jeg har bl.a. kigget på editplus, pspad og notepad2, men dem
er jeg ikke helt så begejstret for - har også lige prøvet ConText,
men der opstod problemer på min computer.

/Martin

Ukendt (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-01-07 20:10

"Martin Ploug" skrev :

> Jeg ved der findes mange forskellige teksteditorer, men der der
> nogle der nogle gode, der ligger tæt på TextTools hurtighed, enkelhed
> og interface?
>
> Jeg vil gerne kunne åbne flere filer i samme vindue og kunne
> scorlle med musehjulet - og så skal der være farvekodning.
>
> Jeg har bl.a. kigget på editplus, pspad og notepad2, men dem
> er jeg ikke helt så begejstret for - har også lige prøvet ConText,
> men der opstod problemer på min computer.

Jeg faldt på et tidspunkt over http://www.crimsoneditor.com/ , den er jeg
blevet rigtig glad for, men det er vist lidt et temperamentsspørgsmål
hvilken man bedst kan li'.

Denne har faneblade og syntaxfarvning.


--
Mvh SNA
http://siggis.dk/



jopa (12-01-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 12-01-07 20:06

Ivan V. Klattrup skriblede bla:
>
> Hvis det er en fil der er gemt, kan det åbnes med et klik på knappen
> til højre for print-knappen.

Ha nu har jeg brugt den et par år uden at have bemærket det.
Bruger nu også PHP så det er nok derfor jeg ikke har tænkt på det

--
Mvh. John
www.jp-web.dk



Martin Ploug (12-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Ploug


Dato : 12-01-07 22:19

jopa skrev:
> Ivan V. Klattrup skriblede bla:
>
>> Hvis det er en fil der er gemt, kan det åbnes med et klik på knappen
>> til højre for print-knappen.
>>
>
> Ha nu har jeg brugt den et par år uden at have bemærket det.
> Bruger nu også PHP så det er nok derfor jeg ikke har tænkt på det
>
>
Hej

Tak for jeres indlæg.

Jeg har på et tidspunkt prøvet Crimson, men var ikke rigtig tilfreds
- husker ikke hvorfor.

Jeg bruger også WebPad.NET fra fra www.tsw.dk.
Jeg synes den er rimeligt cool, men lidt længe om at åbne, hvis man bare
lige skal foretage et par hurtige rettelser.

Men jeg tror jeg vil begynde at bruge Stone's TextTool til det formål.

Mvh. Martin

jopa (12-01-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 12-01-07 22:29

Martin Ploug skriblede bla:
>
> Men jeg tror jeg vil begynde at bruge Stone's TextTool til det formål.
>

Jeg bruger den primært til PHP og Javascript.
Den er linieret hvilket gør det behageligere at fejlfinde.
Alm HTML bruger jeg Notepad
Top Style Pro.til CSS
--
Mvh. John
www.jp-web.dk



Martin Ploug (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Ploug


Dato : 13-01-07 11:29

jopa skrev:
> Martin Ploug skriblede bla:
>
>> Men jeg tror jeg vil begynde at bruge Stone's TextTool til det formål.
>>
>>
>
> Jeg bruger den primært til PHP og Javascript.
> Den er linieret hvilket gør det behageligere at fejlfinde.
> Alm HTML bruger jeg Notepad
> Top Style Pro.til CSS
>
Hej

Jeg tror også lige jeg vil prøve Notepad ++, som Allan Vebel har skrevet om

http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm


Mvh. Martin


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste