HTML dokument uden linieskift
Fra : Thorkil M

Dato : 25-12-06 14:24

Jeg har et html dokument, som er tilvirket i GoLive og Notepad. Koden kan
vises med tekstombrydning - kan stilles til at vise tekstomkrydning ja/nej.
Men jeg vil gerne have mit html dokument på én lang linie - altså uden
mellemrum eller tvunget linieskift.
Dokumentet laves i fx GoLive - men for at visningen kan blive korrekt (i det
medie, hvor det skal vises) kræves, at html-koderne er på én lang linie.
Jeg kan manuelt fjerne mellemrum og linieskift med Delete-knappen - men det
må kunne gøre på en nemmere måde. Men hvordan?

Thorkil Mailand

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-12-06 16:47

Thorkil M skrev:

> [...]
> lang linie. Jeg kan manuelt fjerne mellemrum og linieskift med
> Delete-knappen - men det må kunne gøre på en nemmere måde. Men

Søg/erstat kan måske også virke på linje skift, afhængig af editor.

Der findes funktioner til den slags i php og asp, selvom du ikke skal bruge
det til noget fremover kunne du jo godt lave en funktion på en side du kan
uploade til , og få en side returneret uden linjeskift.

http://dk2.php.net/str_replace eller http://dk2.php.net/trim

Der findes både en php og en asp gruppe til at debatere videre i.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-12-06 20:31

On Mon, 25 Dec 2006 14:24:14 +0100, "Thorkil M"
<thorkil.mailand@has.dk> wrote:

> [...]
>Jeg kan manuelt fjerne mellemrum og linieskift med Delete-knappen - men det
>må kunne gøre på en nemmere måde. Men hvordan?

Den editor, der hedder UltraEdit har en funktion, der hedder Convert
CR/LF's to Wrap". Den erstatter linieskift med et mellemrumstegn.

Marker tekst og brug funktionen.
Der er dog den lille ulempe, at den lader dobbelte linieskift være,
men hvis der ikke er alt for mange af dem, kan de hurtigt klares
manuelt.

Kan downlaodes i en 45 dages prøveversion:
<url: http://www.ultraedit.com/>

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Erik Nielsen

Dato : 25-12-06 22:19

"Thorkil M" <thorkil.mailand@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men det
> må kunne gøre på en nemmere måde. Men hvordan?

Du kan prøve i Word, efter at have klippet koden fra notepad!
Sæt ind i word.
Søg og erstat.
Først siger du søg ^p, i erstat med skal der ingenting stå.
Enter
Så ryger linieskiftene.

Derefter siger du igen søg og erstat.
Du sætter markøren i søg og laver 2 almindelige mellemrum med
mellemrumstasten.
Det eneste man ser er at markøren flytter sig.
I erstat med skal der ingen ting stå.
Enter.
Så ryger alle ekstra mellemrum.
Hvis koden er lidt rodet skal den sidste omgang måske gentages flere
gange.

Det virker her, hvis jeg ellers ikke har misforstået spørgsmålet

--
Venligst Erik N.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-12-06 22:24

Erik Nielsen wrote:

> Du kan prøve i Word,

Word er banlyst som editor i forbindelse med html. Den laver noget
forfærdelig snotkode.

--
Fortsat god jul
Erik Ginnerskov

Fra : Erik Nielsen

Dato : 25-12-06 22:46

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Word er banlyst som editor i forbindelse med html. Den laver noget
> forfærdelig snotkode.

Det er jeg fuldstændig klar over

Men mit forslag indebærer ikke at prøve at lave html med word.

Jeg pointerede at man skulle klippe koden fra wordpad og derefter
sætte den ind i word så har man ren tekst uden skjult formateringskode.

Når man derefter gennemfører mit forslag og til sidst gemmer filen
med endelsen htm eller html fra word har den ikke lavet noget skod
overhovedet.

Jeg sad lige og prøvede inden jeg svarede og synes at det er et
af de punkter hvor word virkelig kan bruges.
Den har jo en stærk søg og erstat funktion.
Jeg bruger den tit til den slags.

Hvis man er i tvivl så kan man jo altid kopiere den færdige fil fra
word, sætte ind i notepad, og gemme den som html derfra.

--
Venligst Erik N.

Fra : Erik Nielsen

Dato : 25-12-06 22:52

"Erik Nielsen" <dur@durikke.dk> skrev i en meddelelse

Undskyld, jeg så lige jeg kom til at skrive wordpad et sted.
Meningen var notepad eller notesblok som den hedder her.
--
Venligst Erik N.

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-12-06 00:01

On Mon, 25 Dec 2006 14:24:14 +0100, Thorkil M wrote:

> [...]
> Jeg kan manuelt fjerne mellemrum og linieskift med Delete-knappen - men det
> må kunne gøre på en nemmere måde. Men hvordan?

Jeg har med undren fulgt tråden. Jeg kender ikke GoLive, og jeg er i tvivl
om hvad Notepad er, men anta'r det er en teksteditor. Jeg kender Notepad++,
EditPad, som jeg selv plejer van at bruge, og windåzen egen Notesblok hvis
engelske navn ikke lige falder mig ind. De har alle en funktion "til at
vise tekstomkrydning ja/nej". Den har alene betydning for hvordan teksten
*vises* i programmets eget vindue. Den giver ikke ændringer i selve
dokumentet. Hvis du skriver uden linjeskift, er dokumetet fortsat uden
linjeskift uanset om du aktiverer [vis tekstombrydning].

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-12-06 00:36

Peter Loumann <me@privacy.net> skrev :

>og windåzen egen Notesblok hvis
>engelske navn ikke lige falder mig ind.

Gæt en gang , beklager, men der er ingen præmie,svaret står i
dit indlæg.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-12-06 02:43

On Tue, 26 Dec 2006 00:01:12 +0100, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>jeg er i tvivl om hvad Notepad er

>windåzen egen Notesblok hvis engelske navn ikke lige falder mig ind.

Det er den samme - Notepad hedder Notesblok på dansk.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj