HTML adresselinie
Fra : Kristian Frost

Dato : 22-12-06 01:16

Jeg vil gerne have at adresselinien på min siden bare bliver ved med at være
eks. www.minside.dk, sådan at navnet ikke skifter når jeg går videre til en
anden side.
Kan dette kun gøre hvis jeg sætter hele siden ind i et frameset?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-12-06 01:59

Kristian Frost wrote:
> Jeg vil gerne have at adresselinien på min siden bare bliver ved med
> at være eks. www.minside.dk, sådan at navnet ikke skifter når jeg går
> videre til en anden side.

Hvorfor må brugerne på din side ikke se den faktiske adresse på undersiderne
i adresselinjen? Det er da ellers et af formålene med den linje: Man kan
lave et bogmærke til netop den specielle side, så man kan vende tilbage -
eller man kan sende adressen i en mail til en anden interesseret.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-12-06 03:51

On Fri, 22 Dec 2006 01:15:33 +0100, "Kristian Frost"
<mail@frostgraphics.dk> wrote:

> [...]
>anden side.
>Kan dette kun gøre hvis jeg sætter hele siden ind i et frameset?

"Kun" er nok så meget sagt.
Du kan også lave det med serverside-teknik (ASP/PHP etc.).

Men som Erik skriver: Hvorfor genere dine brugere med det?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-12-06 09:17

Kristian Frost skrev:
> [...]
> anden side.
> Kan dette kun gøre hvis jeg sætter hele siden ind i et frameset?

Nej, du kan næsten gøre livet lige så besværligt for brugere og
søgemaskiner hvis du laver det hele som en stor flash-fil.

Det kan godt være at jeg lyder ret negativ, men jeg synes normalt at
pointen med at sørge for at man ikke kan linke til en given side er
ikke-eksisterende, det er web vi snakker om, så links er halvdelen af
formålet. Links kan kun lade sig gøre med specifikke adresser.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-12-06 02:00

Kristian Frost skrev:

> Jeg vil gerne have at adresselinien på min siden bare
> bliver ved med at være eks. www.minside.dk

Hvorfor må brugeren ikke se det link han kalder? Det er
faktisk det internettet handler om, få vist den adresse i
adresselinjen som du peger på, og så være helt sikker
på at lande det rigtige sted.

Hvorfor du kun vil have vist linket til hovedsiden er en
gåde, så er der ingen der kan linke til dine undersider.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kristian Frost

Dato : 27-12-06 21:59

Okay, jeg overgiver mig !
I har har ret, og har overbevist mig om det.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-12-06 00:45

Kristian Frost skrev:

> Okay, jeg overgiver mig !
> I har har ret, og har overbevist mig om det.

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget - læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-12-06 15:18

"Kristian Frost" wrote in message..

> Okay, jeg overgiver mig !
> I har har ret, og har overbevist mig om det.

Overgiver dig? til hvem?
Og hvad er du overbevist om?

Jeg kunne kun læse netop det indlæg fra dig, da det var det eneste i den
tråd, min Outlook Express viste... Så jeg var selvfølgelig glad for, jeg
havde overbevist dig om det rigtige i det - lad det være dig en
lærestreg til næste gang!

Som Jens skriver... Citer, det du svarer på, så undgås misforståelser

MVH
Rune Jensen