Tekstfelt max. 1000
Fra : Andy Dufresne

Dato : 21-12-06 08:37

Hvordan laver jeg et tekstfelt der ikke kan indeholde mere end 1000 tegn?

MVH og god jul
Andy

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 21-12-06 09:43

Brug et javascript der tæller anslagene og når det når 1000 så "spis"
yderlige anslag og vis en alert.
Det er dog nemt nok at komme uden om ved at slå javascript fra, så
hvis du vil være sikker skal du kombinere med noget der checker
serverside ved submit.
Her er et script jeg bruger til at tælle anslag, det kan du jo brodere
videre på med den funktionalitet du ønsker.

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function textCounter(field,cntfield) {
cntfield.value = field.value.length;
}
</script>

scriptet kaldes ved onkeydown.
De to parametre er til navnet på textarea'et og navnet på det textfelt
jeg viser antallet i.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-12-06 10:12

Andy Dufresne skrev:

> Hvordan laver jeg et tekstfelt der ikke kan indeholde mere end 1000 tegn?

<input type='text' size='40' maxlength='1000' name='etnavn'>

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-12-06 12:47

Bertel Lund Hansen skrev:

> <input type='text' size='40' maxlength='1000' name='etnavn'>

Til fx en lang URL kan ovenstående være o.k. - men hvis det er
almindelige tekster, er et input-felt ikke velegnet når
tekstmængden som her er stor.

I et textarea kan man gemme linjeskift og man kan se langt mere
tekst på en gang end det er muligt i et inputfelt.
Længden er som udgangspunkt ubegrænset, men man kan - som JPK har
vist det - emulere et stop med javascript.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-12-06 00:43

Andy Dufresne wrote:
> Hvordan laver jeg et tekstfelt der ikke kan indeholde mere end 1000
> tegn?

Det har jeg skrevet om her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/formular.asp?id=formus&content=fmarea

Erik Ginnerskov