lige lidt starthjælp med SSI
Fra : Erik Nielsen

Dato : 20-12-06 16:40

Hej
Jeg overvejer at bruge SSI på mine hjemmesider og har ganske overfladisk besøgt
www.html.dk/tutorials/ssi
Tillad mig et måske dumt spørgsmål:
Vedrørende "et banner" = "en kasse med noget tekst i" øverst på siderne - er det
hele "kassen" med tekst der kan includes eller er det kun kassens tekst ? Og hvis
jeg kan include "kassen " med indhold, hvordan bestemmer jeg så placeringen på
html-siden ?
--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : Jacob Ask

Dato : 20-12-06 16:55

Erik Nielsen wrote:
> [...]
> jeg kan include "kassen " med indhold, hvordan bestemmer jeg så placeringen på

Det nemmeste er, hvis du starter med at sætte en template side op med
alt hvad der skal være, og her har alle de faste elementer placeret.
Herefter klipper du de elementer ud som skal være faste og ligger dem
i seperate filer, som du så istedet inkluderer. Hver gang du så vil
lave en ny side, kan du starte fra din template og så fylde indhold
på der hvor det skal være. Hvis du så vil ændre i nogle af
fælleselementerne er det bare at ændre i de filer der inkluderes.

Dvs som kort svar på dit spørgsmål, ville jeg nok tage alt indholdet
i kassen ud, men mest fordi jeg så i min template kan se at der er en
kasse. Hos mig vil det se nogenlunde sådan ud:

"inklude banner command" <-- alt efter om du bruger SSI eller
php

Du kan også sagtens inkludere det hele (inkl. <div>), men for mig
giver det en bedere oversigt når jeg skal fylde ting på. Dette
skyldes simpelthen at mine "classes" for navne efter hvad de er
(banner, footer, main, left) mens mine inkluderede filer ofte får
navne efter hvad de indeholder.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-12-06 01:22

Erik Nielsen skrev:

> Jeg overvejer at bruge SSI på mine hjemmesider

God ide.

> Vedrørende "et banner" = "en kasse med noget tekst i"
> øverst på siderne - er det hele "kassen" med tekst der
> kan includes eller er det kun kassens tekst?

Det nemmeste er at inkludere det hele, med koder og det
hele.

> Og hvis jeg kan include "kassen " med indhold, hvordan
> bestemmer jeg så placeringen på html-siden ?

Udseenet og placeringen bestemmer du i din css-fil. Se også
løsningen på http://html-faq.dk/2014.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk