Adam & Eva
Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 15-12-06 21:22

OK, prøv og hør. jeg er helt ny og ville for sjov prøve at lægge noget ud på
min hjemmeside som jeg alligevel har, men ikke brugte.

jeg skrev bare en almindelig tekst, (jeg er gud) skulle der stå og ikke
andet overhovedet.

Jeg brugte www.html.dk og det virkede fint da jeg så min fine side fra
harddisken men når jeg kigger på den via www. Ja så går det helt galt.
jeg får denne besked:
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

----

Apache/2.0.49 (Unix) PHP/4.3.9 Server at www.kasse.karise-net.dk Port 80

Nogen der ved hvad jeg gør galt, Og som kan sige mig uden at det bliver for
teknisk, hvad jeg skal gøre.

Carsten Jørgensen.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 15-12-06 21:26

On Fri, 15 Dec 2006 21:22:10 +0100, "Carsten Jørgensen"
<kasse@karise-net.dk> wrote:

>Nogen der ved hvad jeg gør galt, Og som kan sige mig uden at det bliver for
>teknisk, hvad jeg skal gøre.

Hvordan har du lagt filen ud på hjemmesiden og hvad hedder filen?

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 15-12-06 21:33

Jeg brugte et program som hedder filezilla.

og filen hed:

<head>
<title>Carsten Meyer Jørgensen er gud</title>
</head>

"Brian B. Christensen" <nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> skrev i en
meddelelse news:8516o29qfsc0nkp534flmafh96rroc76c7@4ax.com...

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 15-12-06 21:41

On Fri, 15 Dec 2006 21:33:06 +0100, "Carsten Jørgensen"
<kasse@karise-net.dk> wrote:

>Jeg brugte et program som hedder filezilla.
>
>og filen hed:
>
><head>
><title>Carsten Meyer Jørgensen er gud</title>
></head>

Ok. Hvad hedder filen. F.eks. indeks.html, index.html. Så selve
filnavnet og ikke så meget indholdet endnu.
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 15-12-06 21:47

nåå, ok. kan det så passe at den hedder: index.txt

HMMM

"Brian B. Christensen" <nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> skrev i en
meddelelse news:i026o21tnnch177ohs8p7anna3d9gftrvk@4ax.com...

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 15-12-06 21:55

On Fri, 15 Dec 2006 21:47:00 +0100, "Carsten Jørgensen"
<kasse@karise-net.dk> wrote:

>nåå, ok. kan det så passe at den hedder: index.txt

Det ser det ikke ud til. hvis du skriver:

http://www.kasse.karise-net.dk/index.txt

Så kan den ikke finde den.

Prøv at se om du kan få filen til at hedde index.html, ikke kun på din
PC men også på web serveren.
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 15-12-06 22:13

Prøv at se om du kan få filen til at hedde index.html, ikke kun på din
PC men også på web serveren.

Det gør den allere, når jeg kigger i filezilla på server siden hedder den
..html

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-06 22:01

"Carsten Jørgensen" <kasse@karise-net.dk> skrev i en meddelelse

> nåå, ok. kan det så passe at den hedder: index.txt

Kald den .html i stedet for, så kan browseren genkende den som værende en
hjemmeside relateret fil Altså index.html

Adressen til din hjemmeside er godt nok http://www.kasse.karise-net.dk/
ikke?

Indtaster jeg http://www.kasse.karise-net.dk/index.txt får jeg at vide filen
ikke eksisterer, hvilket tyder på at filen ikke er placeret det rette sted
hvis filen altså hedder det du skriver og domænenavnet er rigtigt
Hvilken mappe har du uploadet filen til?

PS. Vær venlig at svare under det du citerer og klip det overflødige væk.
Det gør det nemmere for alle parter

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 15-12-06 22:17

> Adressen til din hjemmeside er godt nok http://www.kasse.karise-net.dk/
> ikke?

jo præcis

> [...]
> hvis filen altså hedder det du skriver og domænenavnet er rigtigt
> Hvilken mappe har du uploadet filen til?

Helt ærligt det ved jeg ikke, har jeg overhovedet uploadet til nogen mappe.
Det er ikke sikkert at det er noget for mig (jeg skulle bare prøve)
(og jeg prøver lidt endnu inden jeg giver op)

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-06 22:20

> [...]
> Det er ikke sikkert at det er noget for mig (jeg skulle bare prøve)
> (og jeg prøver lidt endnu inden jeg giver op)

Hvilke mapper ser du på webserveren når du sender filen med filezilla?

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 15-12-06 22:27

> Hvilke mapper ser du på webserveren når du sender filen med filezilla?

der ligger ingen mapper på webstedet kun den fil der.

Men jeg tror alligevel at problemet var at den ikke hed .html

det ser ihvertfald ud til at virke nu.

www.kasse.karise-net.dk

hi hi

og tak for hjælp

Carsten Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-06 22:32

det ser ihvertfald ud til at virke nu.

> www.kasse.karise-net.dk

Jep

> og tak for hjælp

Velbekomme

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-12-06 21:41

<kasse@karise-net.dk> wrote:

>Jeg brugte et program som hedder filezilla.
>
>og filen hed:
<snip>

Du mener sikkert: "Filen *indeholder* ..."
Men hvad hedder den?

Hvis du kan give et link til den, er det langt nemmere at hjælpe.

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jørn Andersen,