Argumenter eller parametre?
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-01-07 18:31

I en erklæring
function doThis(a,b,c) {
}
kalder nogle forfattere a, b og c for parametre,
andre forfattere kalder det argumenter.

Jeg synes det sidste passer bedst, men er
tilsyneladende det mindst brugte.

Er der nogen der ved, hvad der er mest korrekt?

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-01-07 19:30

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg synes det sidste passer bedst, men er
> tilsyneladende det mindst brugte.
>
> Er der nogen der ved, hvad der er mest korrekt?

Jeg kalder dem parametre, og når man så kalder metoden,
doThis("foo","bar","baz")
så kalder jeg de værdier der sendes med, for argumenter. Altså
parametrene er (variabel-)navnene man bruger til at til tilgå
argumenterne.

Mere formelt, så taler man om formelle parametre (a, b og c) og
aktuelle parametre ("foo", "bar" og "baz").

Se fx:
<URL:http://en.wikipedia.org/wiki/Parameter#Computer_science>
<URL:http://en.wikipedia.org/wiki/Parameter_%28computer_science%29>

/L

> [...]