javascript og flere inputfelter
Fra : Lasse Skovsager

Dato : 28-01-07 23:11

Hej gruppe

Jeg sidder og roder med lidt AJAX - det virker som sådan meget
godt.

Problemet er, at jeg har 20 inputfelter der alle skal bruge det
samme js.
Scenarie:
Man indtaster et bogstav i inputfeltet, og vha AJAX foreslås ord
der matcher (AJAX suggest, ligesom google suggest)

Som det er lige pt, har jeg en js-fil til hvert input felt.
Kan det ikke kombineres på en eller anden måde så jeg kun behøver
én js-fil og ikke 20?

Sig til hvis i skal have flere oplysninger.

I kan se js-filen her:

http://87.53.225.78/js/ajax.js

--
Lasse Skovsager
www.hartr.dk - vikingegruppe i Hardsyssel

Fra : Martin

Dato : 29-01-07 04:01

Lasse Skovsager wrote:
> [...]
>
> Som det er lige pt, har jeg en js-fil til hvert input felt.
> Kan det ikke kombineres på en eller anden måde så jeg kun behøver én

function setSearch(value) {
   document.getElementById('txtSearch').value = value;
   document.getElementById('search_suggest').innerHTML = '';
}

Du kan omskrive denne funktion til fx.

function setSearch(obj,value) {
document.getElementById(obj).value = value;

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 29-01-07 16:13

Martin wrote:

> [...]
>
> function setSearch(obj,value) {
> document.getElementById(obj).value = value;
> document.getElementById('search_suggest').innerHTML = '';

Øv - jeg får flg fejl:

Line: 69
Char: 2
Error: 'document.getElementById(...)' er null eller ikke et
objekt
Code: 0

Fra : Leif Neland

Dato : 29-01-07 12:31

"Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Jeg sidder og roder med lidt AJAX - det virker som sådan meget
> godt.

function getXmlHttpRequestObject() {
   if (window.XMLHttpRequest) {
      return new XMLHttpRequest();
   } else if(window.ActiveXObject) {
      return new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
   } else {
      alert("Your Browser Sucks!\nIt's about time to upgrade don't you think?");
   }
}
Betyder det at det kun virker i IE?Eller benytter andre browsere sig af
"window.XMLHttpRequest"?Leif

Fra : Martin

Dato : 29-01-07 12:57

Leif Neland wrote:
> function getXmlHttpRequestObject() {
>    if (window.XMLHttpRequest) {
>       return new XMLHttpRequest();

Hvis ordentlige browsere (DOM browsere...) - returner objektet
(IE6, firefox, opera6, safari osv)

>    } else if(window.ActiveXObject) {

Ellers hvis ActiveXObject

>       return new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");

Returner Microsoft egen XML HTTP...
(Så vidt jeg husker IE4 til og med IE5)

>    } else {
>       alert("Your Browser Sucks!\nIt's about time to upgrade don't you think?");

Ellers så bruger man ikke en browser som er særlig smart (læs GAMMEL,
eller tekst browser)