Mouse over - skift billede
Fra : SBK

Dato : 28-01-07 18:20

Jeg har en side med 7 billeder som linker til undersider. Jeg vil
gerne lave det sådan, at når musen kører over billedet, skal det
skifte til et andet billede. Hvordan gøres det lettest? Og på en
måde som er let at opdatere?

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-01-07 21:11

SBK skrev:
> [...]
> gerne lave det sådan, at når musen kører over billedet, skal det
> skifte til et andet billede. Hvordan gøres det lettest? Og på en

Det er en Rollover, du vil lave. Der er
to metoder til det, dels som en JavaScript
rollover som beskrevet på websiden
http://www.webdesign101.dk/rollover/eksempel_3.php
og dels en CSS-rollover som beskrevet på
websiden
http://www.webdesign101.dk/showcase/rollover/rollover_2.php

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-01-07 22:25

Jørgen Farum Jensen skrev:

> http://www.webdesign101.dk/showcase/rollover/rollover_2.php

Er det meningen at de to nederste knapper skal være
inaktive med hensyn til hover? Den røde bold er der i
hvert fald ikke.

I øvrigt har du et dødt link på siden "Grafisk rollover kun med CSS"

Jeg har også et par eksempler på http://html-faq.dk/1012.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-01-07 23:48

Allan Vebel skrev:

> Er det meningen at de to nederste knapper skal være
> inaktive med hensyn til hover? Den røde bold er der i
> hvert fald ikke.

beklager - sjuskefejl i CSS-filen, manglende kommaseparering
i en gruppering.
> I øvrigt har du et dødt link på siden "Grafisk rollover kun med CSS"

Filen er flyttet uden omdirigering - også sjusk.

> Jeg har også et par eksempler på http://html-faq.dk/1012.asp

Ja, jeg har set dem, de er også gode - jo
flere gode eksempler, des flere kan vel lære det.

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-01-07 02:32

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Filen er flyttet uden omdirigering - også sjusk.

Det er ulempen ved at have noget stort og populært,
det skal rettes hele tiden

Jeg ville finde en måde at rette den slags på, eller
opdage at det skal rettes.

> Ja, jeg har set dem, de er også gode - jo
> flere gode eksempler, des flere kan vel lære det.

Det er det vi alle håber på.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk