inpur med url
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 21-01-07 11:08

Hvis man nu forestiller sig at man går ind på en side... på den
side er der tilfældigvis en <input>... Hvordan kan jeg sætte den
URL man er inde på ind i den input??

E.eks. = http://tumlerummet.dk/hjelp.PNG

Adressen skal stå der lige når man kommer ind på siden !!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-01-07 18:29

Christian Itzchaky Larsen skrev:
> [...]
> URL man er inde på ind i den input??
>
> E.eks. = http://tumlerummet.dk/hjelp.PNG
>

> Adressen skal stå der lige når man kommer ind på siden !!

<script type="text/javascript">
document.write(document.location)
</script>

skriver siden url ud i klar tekst.

Det skulle være muligt at skrive
denne værdi ind i et input-felt?

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 21-01-07 20:29

> <script type="text/javascript">
> document.write(document.location)
> </script>
>
> skriver siden url ud i klar tekst.
>
> Det skulle være muligt at skrive
> denne værdi ind i et input-felt?´
AAARGH!! du kan ikke bare stoppe der !!! HVORDAN får man så teksten
ind i inputen ?!?!?!?!?! Undskyld men Javascript er ikke min stærke
side! PLEASE !!!!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-01-07 21:26

> AAARGH!! du kan ikke bare stoppe der !!! HVORDAN får man så teksten
> ind i inputen ?!?!?!?!?! Undskyld men Javascript er ikke min stærke
> side! PLEASE !!!!

JavaScript er bestemt heller ikke min stærke side,
så derfor ville jeg nøjes med en document.write og
sætte url'en ind som et tekstafsnit.

Men siden du insisterer, vil jeg mene at
function skrivUrl(){
document.forms["formularID"].elements["feltID"].value =
document.location;
}

sku' ku' du, hvis du udløser funktionen
onload. Om det er den bedste måde at klare det
på ved jeg ikke.

formularID og feltID svarer til ID og/eller name
på formular og input-felt. Jeg tror slet
ikke man skal bruge name mere.

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-01-07 04:22

Christian Itzchaky Larsen skrev:

> AAARGH!
> du kan ikke bare stoppe der

Kan du ikke bare stoppe der hvor du bruger de højtråbende
store karakterer og overskydende tegn?

Overskud:

Det er da muligt at du er vidlt begejstret, men det er da
frygteligt at høre på.

Spørger du i et ganske almindeligt jævnt sprog, får du
meget bedre forklaringer på dine spørgsmål - det behøver
ikke at være så vildt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk