åbne nyt vindue med window.location
Fra : Ukendt

Dato : 20-01-07 18:57

Jeg har en frame på min side.
I den frame er der en formular lavet således:
<form method="post" target="_blank">
<input type="submit" name="submit" value="Udskriv alle"
onclick="ConfirmPrint()">
</form>

Når submit-knappen trykkes vil jeg gerne bruge dette:

<script type="text/javascript">
<!--
function ConfirmPrint() {
var answer = confirm("Vil du udskrive alle?")
if (answer){

window.location.href = "http://www.domæne.dk/filnavn.asp";
}
}
//-->
</script>

til at åbne siden http://www.domæne.dk/filnavn.asp i et nyt vindue. Altså
bryde ud af frame og åbne et helt nyt browservindue? Hvordan gør jeg?

/ Jesper

Fra : Martin Ploug

Dato : 20-01-07 20:47

Jesper skrev:
> [...]
>
> til at åbne siden http://www.domæne.dk/filnavn.asp i et nyt vindue. Altså
> bryde ud af frame og åbne et helt nyt browservindue? Hvordan gør jeg?

Hej Jesper

Måske noget i stil med nedentående?

<head>

[...]

</head>

<form method="post" target="_blank" onsubmit="return ConfirmPrint(this)">
<input type="submit" name="submit" value="Udskriv alle"
onclick="ConfirmPrint()">
</form>

Mvh. Martin

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 20-01-07 20:47

"Jesper" <vvv> skrev i en meddelelse
> til at åbne siden http://www.domæne.dk/filnavn.asp i et nyt vindue. Altså
> bryde ud af frame og åbne et helt nyt browservindue? Hvordan gør jeg?

Med

window.open( 'http://www.domæne.dk/filnavn.asp', 'Nytvindue', '');

Med den tredie parameter kan du endda tilpasse det nye vindue, f.eks.

window.open( 'http://www.domæne.dk/filnavn.asp', 'Nytvindue',
'width=600,height=200,resize=no,scrollbars=yes');

Jørgen

Fra : Martin Ploug

Dato : 20-01-07 20:51

Jesper skrev:
> [...]
>
> til at åbne siden http://www.domæne.dk/filnavn.asp i et nyt vindue. Altså
> bryde ud af frame og åbne et helt nyt browservindue? Hvordan gør jeg?

Hej igen

i det svar jeg skrev
skal du lige fjerne onclick="ConfirmPrint()"
eller kommer alert'en to gange.

Mvh. Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-07 22:51

> i det svar jeg skrev
> skal du lige fjerne onclick="ConfirmPrint()"
> eller kommer alert'en to gange.

Tak for hjælpen begge to. Det virker rigtig fint nu.

/ Jesper