Kald af alert() uden events?
Fra : Peter [5260]

Dato : 20-01-07 01:13

Hej,

Jeg har en asp-side, der bl.a. sender en email-bekræftelse til
brugeren, når denne har foretaget en registrering.
Asp-koden indeholder bl.a. noget vbscript (serverside) + noget SQL.
Når alt dette er afsluttet skal brugeren have en messagebox op, og
siden skal redirecte til forsiden.
Boksen skal indeholde en tekst afhængig af udfaldet af opdateringen
(OK eller ej OK).
Af gode grunde kan jeg ikke bruge vbscript's MsgBox(), da den kører
serverside.
Jeg må derfor lave en JavaScript-funktion, der benytter alert(), men
hvordan kalder jeg den fra asp/html?
Jeg kan ikke benytte mig af onload="VisEnBoks", da teksten er variabel,
og først bestemmes til sidst i processen.
onclick="VisEnBoks" kan jeg heller ikke bruge, da brugeren principielt
ikke skal foretage sig noget ifm. opdateringen.

Altså: Hvordan kalder jeg JavaScript-funktionen "VisEnBoks" til sidst
i asp-koden, uden indblanding af events?

På forhånd tak
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-01-07 11:56

Peter [5260] used his keyboard to write :
> Altså: Hvordan kalder jeg JavaScript-funktionen "VisEnBoks" til sidst
> i asp-koden, uden indblanding af events?

Du kan udskrive javascriptet som det allersidste, så kommer den først
når browseren når til den.

"If we were to wake up some morning and find that everyone was the same
race, creed and color, we would find some other cause for prejudice by
noon." - George Aiken