Udskriv side uden sidenummer og url
Fra : Martin Jensen

Dato : 19-01-07 21:12

Hej NG

Jeg skal have udskrevet en webside, men vil meget gerne undgå at
få sidenummer og url med i sidehoved/fod... Er der nogen der kan
hjælpe mig med hvordan det kan gøres...

Jeg har selv prøvet med <body onload="javascript:window.print()">
med det virker jo ikk helt efter hensigten...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-01-07 22:25

Martin Jensen wrote:

> Jeg skal have udskrevet en webside, men vil meget gerne undgå at
> få sidenummer og url med i sidehoved/fod... Er der nogen der kan
> hjælpe mig med hvordan det kan gøres...

Det er noget, der skal styres i browserens opsætning. Det kan ikke lade sig
gøre at ændre på det fra en webside.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-01-07 23:41

Erik Ginnerskov skrev:
> Det er noget, der skal styres i browserens opsætning. Det kan ikke lade sig
> gøre at ændre på det fra en webside.

Men det kan do klares via lidt server-side sjov hvor man på serveren
danner en pdf af sidens indhold og sender den til browseren som output,
men det er en ret omstændelig opgave :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-01-07 23:46

Anders Christensen wrote:

> Men det kan do klares via lidt server-side sjov hvor man på serveren
> danner en pdf af sidens indhold og sender den til browseren som
> output, men det er en ret omstændelig opgave

Jamen, så er det jo ikke længere en webside.

Det kan _ikke_ lade sig gøre fra en webside.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Martin Jensen

Dato : 20-01-07 23:32

Anders Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Erik Ginnerskov skrev:

> Men det kan do klares via lidt server-side sjov hvor man på serveren
> danner en pdf af sidens indhold og sender den til browseren som output,
> men det er en ret omstændelig opgave :)

Ok... Er det noget du kan hjælpe med? evt en tutorial
Det skal være asp...

Fra : Martin

Dato : 22-01-07 15:46

http://www.colorpilot.com/pdfsample_asp.html

Fra : Denn!s H

Dato : 23-01-07 21:43

"Martin Jensen" <martin@barnstormers.dk> skrev i en meddelelse

> Ok... Er det noget du kan hjælpe med? evt en tutorial
> Det skal være asp...

Kig først lige efter om din udbyder/webhotel tilbyder en pdf komponent.
(Med mindre du altså selv hoster)

Denn!s H