Tilføj checket checkbox til DOM
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-01-07 11:06

Jeg er rendt ind i et irriterende problem med checkboxe.

Mit script tilføjer en checkbox til DOM træet vha javascript:
chb = document.createElement('input');
chb.type = 'checkbox';
div.appendChild(chb);

Så langt så godt, det virker fint. Derefter afgør en IF sætning om
boksen skal være afkrydset, skal den det køres:
chb.checked = true;

alert(chb.checked); -> siger "true", boksen har altså registreret at
den skal være afkrydset!

Elementet div er tilføjet til DOM træet, dvs, checkboksen er også
tilføjet til DOM træet når checked sættes til true. IE7 krydser
boksen, IE6 gør ikke. Hva gør jeg for at få IE6 til at opføre sig
rigtigt?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-07 12:21

Henrik Stidsen skrev:

> Jeg er rendt ind i et irriterende problem med checkboxe.

Har du et link til siden?
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-01-07 13:04

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Har du et link til siden?

Never mind - der havde sneget sig en fejl ind så et element langt
længere oppe i strukturen ikke var en del af DOM træet på det
tidspunkt checkboxen blev krydset af. Det blev rettet og nu virker det
i begge browsere.

Men - hvad er logikken i at en checkbox får fjernet krydset når den
bliver indsat i DOM træet? Eller er det bare en bummert fra IE6 der er
rettet op på i IE7?

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 18-01-07 15:19

Per default er en checkbox ikke checked. For at den skal være checked
skrives sådan her:
<input type="checkbox" checked="checked">
Bruger du en WYSIWYG editor sættes det i egenskaber for elementet.

Fra : Martin

Dato : 18-01-07 15:42

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote:
> Per default er en checkbox ikke checked. For at den skal være checked
> skrives sådan her:
> <input type="checkbox" checked="checked">
> Bruger du en WYSIWYG editor sættes det i egenskaber for elementet.

Nu bliver det hele sat ind i via javascript (DOM) - så koden for en
checked checkbox ser således ud

document.getElementById('checkbox').checked = true;

Så vidt jeg ved så er der ikke nogle WYSIWYG editorer til javascript

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-01-07 16:23

Martin wrote:
> Nu bliver det hele sat ind i via javascript (DOM)

Præcis

> Så vidt jeg ved så er der ikke nogle WYSIWYG editorer til javascript

Jeg har heller ikke lige hørt om det. Jeg ved heller ikke hvordan det
skulle foregå.