en checkbox skal markere flere checkboxe
Fra : Leonard

Dato : 16-01-07 11:12

Jeg en liste af checkboxe i en form:

<form action="do.php" method="post">
<input type=checkbox" name="1" />
<input type=checkbox" name="2" />
<input type=checkbox" name="3" />
</form>

hvor jeg gerne vil have at ved at krydse "1" af, så markeres også "2"
og "3" - gerne også så ved fjernelse af markeringen i "1" fjernes
markeringen i "2" og "3".
Ved markering eller fjernelse af markering i hhv. "2" og "3" skal der
ikke røres ved andre felter.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Holst

Dato : 16-01-07 11:21

Leonard wrote:

> [...]
> markeringen i "2" og "3".
> Ved markering eller fjernelse af markering i hhv. "2" og "3" skal der

Jeg fik engang hjælp af en Christian Hansen med et lignende problem. Du
kan måske bruge noget af det. Min side er her:

http://www.moelleaa.dk/index.php?item=2&sub=7&ssub=3

Hvis du søger efter "Christian Hansen" i kilden, kommer du frem til koden.

Fra : Leonard

Dato : 16-01-07 11:55

Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote:

> [...]
>
>http://www.moelleaa.dk/index.php?item=2&sub=7&ssub=3
>
>Hvis du søger efter "Christian Hansen" i kilden, kommer du frem til koden.

Fedest, endda med god mulighed for at have flere grupper i samme
script, dejligt.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Holst

Dato : 16-01-07 12:37

Leonard wrote:

> Fedest, endda med god mulighed for at have flere grupper i samme
> script, dejligt.

Det var så lidt. Det er nu Christian, der skal have takken, for jeg har
ikke forstand på det.

Fra : Thrane

Dato : 18-01-07 09:26

Holst skrev:

> Det var så lidt. Det er nu Christian, der skal have takken, for jeg har
> ikke forstand på det.

Så vil jeg gerne takke ham Christian!

/Thrane

Fra : Thrane

Dato : 16-01-07 11:19

Prøv:

<script language="JavaScript">
//Funtion to check or uncheck all the delete boxes
function checkAll(){

   for (i=0; i < document.frmDelete.chkDelete.length; i++){
      document.frmDelete.chkDelete[i].checked =
document.frmDelete.chkAll.checked;
   }
}
</script>

<form name="frmDelete" method="post">
<input type="checkbox" name="chkAll" onClick="checkAll();"> Check
alle<br>
<input type="checkbox" name="chkDelete" value="1"><br>
<input type="checkbox" name="chkDelete" value="2"><br>
<input type="checkbox" name="chkDelete" value="3"><br>
</form>

/Thrane

Fra : Leonard

Dato : 16-01-07 11:56

"Thrane" <kyskoen@stofanet.dk> wrote:

><input type="checkbox" name="chkDelete" value="1"><br>
><input type="checkbox" name="chkDelete" value="2"><br>
><input type="checkbox" name="chkDelete" value="3"><br>

Umiddelbart ser det ud som om jeg senere får et problem med at
identificere hvilke der er tjekket og ikke.

Men jeg har fundet en brugbar løsning i Holst's forslag.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-01-07 12:07

Leonard skrev:

> hvor jeg gerne vil have at ved at krydse "1" af, så markeres
> også "2" og "3" - gerne også så ved fjernelse af markeringen i
> "1" fjernes markeringen i "2" og "3".

Tag et kig her:
<http://www.javascripttoolbox.com/lib/checkboxgroup/>

Det site er guld værd i bogmærkerne.