Bestille CC UDEN fastnettelefoni... hvorda~
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 04-02-07 17:11

Jeg vil gerne skifte fra webspeed til Cybercity (1024/128), hvilket skulle
kunne lade sig gøre uden at skulle medkøbe CC telefoni (+99,-/mdr).

Men når jeg så går igennem bestillingsproceduren, så vil CC ikke lade mig
bestille forbindelsen uden også at bestille telefoni hos dem, fordi jeg
ikke har nogen fastnetforbindelse i dag.

Inden jeg ringer til CC for at høre om det ikke kan lade sig gøre alligevel,
vil jeg lige høre hvad folk har af erfaringer på det punkt.

.... der er jo også noget der hedder basislinie (40,-/mdr), hvor det skulle
være muligt at få ADSL uden også at skulle betale for telefonabonnement.
Men både TDC og Cybercity holder kortene tæt inde til kroppen.

Bjarne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-02-07 17:42

Bjarne Wichmann Petersen <nospam.nospam@mekanix.dk> skrev :

>Men når jeg så går igennem bestillingsproceduren, så vil CC ikke lade mig
>bestille forbindelsen uden også at bestille telefoni hos dem, fordi jeg
>ikke har nogen fastnetforbindelse i dag.

Det er fordi du bor et sted, hvor Cybercity ikke har eget udstyr
på centralen.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-02-07 19:39

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

> Det er fordi du bor et sted, hvor Cybercity ikke har eget udstyr
> på centralen.

Ja er kun muligt hvis du er erhvervskunde at bestille uden fast telefon..

Fra : Mads

Dato : 04-02-07 17:50

On Sun, 04 Feb 2007 17:10:44 +0100, Bjarne Wichmann Petersen
<nospam.nospam@mekanix.dk> wrote:

> [...]
>være muligt at få ADSL uden også at skulle betale for telefonabonnement.
>Men både TDC og Cybercity holder kortene tæt inde til kroppen.

Hvad med at få CC Solo istedet så? Det kan du ihvertfald sagtens få
uden at skulle have fastnet telefon.
OK, så bliver prisen godtnok 30 kr dyrere, men til gengæld får du en
forbindelse der er 4 gange så hurtig.

Jeg fik selv Solo uden at have fastnet telefon her for et par uger
siden.

mvh Mads

Fra : Mads

Dato : 04-02-07 17:55

Hmm, mystisk.

Nå jeg for sjov prøver at lave en bestilling på CC Solo på min
addresse, så kan jeg heller ikke bestille uden at have fastnet
telefon nu.
Så er det jo bare underligt at jeg godt kunne bestille det for
4 uger siden og at jeg nu har haft Solo i 14 dage.

CC må have ændret deres system her inden for de sidste par uger.

Ring og snak med dem.

mvh Mads

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-02-07 18:04

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> skrev :

>Hvad med at få CC Solo istedet så? Det kan du ihvertfald sagtens få
>uden at skulle have fastnet telefon.

Nej, der gælder det samme.

>Jeg fik selv Solo uden at have fastnet telefon her for et par uger
>siden.

Cybercity har eget udstyr på din central.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Mads

Dato : 04-02-07 21:16

On Sun, 04 Feb 2007 18:04:13 +0100, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Cybercity har eget udstyr på din central.

Hvordan kan det så være at hvis jeg lige nu prøver at bestille
CC Solo med de samme adresse oplysninger som for en måned
siden, så kan jeg ikke længere få Solo uden fastnet telefon?

For en måned siden kunne jeg godt. Jeg har fået CC Solo uden
fastnet telefon og det virker fint. Men ifølge CC's website, så kan
dette ikke lade sig gøre nu.

Det virker ret selvmodsigende.

mvh Mads

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-02-07 22:08

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> skrev :

>For en måned siden kunne jeg godt. Jeg har fået CC Solo uden
>fastnet telefon og det virker fint. Men ifølge CC's website, så kan
>dette ikke lade sig gøre nu.

Fordi CC skal betale for en basislinje, når de ikke selv er
repræsenteret på centralen og det var med i prisen.

Det vil de åbentbart ikke mere, så enten skal man ha' en fastnet
eller købe deres telefoni.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Mads

Dato : 04-02-07 23:35

On Sun, 04 Feb 2007 22:07:48 +0100, Kerim Ellentoft
> [...]

>repræsenteret på centralen og det var med i prisen.
>
>Det vil de åbentbart ikke mere, så enten skal man ha' en fastnet

Aha, ja så var det jo heldigt at jeg bestilte Solo da jeg
gjorde og ikke ventede et par uger mere. Jeg havde ellers
overvejet at vente og se om der ikke kom et nyt tilbud med
gratis oprettelse ligesom der var lige inden jul.

Pyha

( så mangler vi bare at 20Mbit bliver tilgængeligt her i
Svenstrup hvor jeg bor )

mvh Mads

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-02-07 22:08

Hej

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote:

>For en måned siden kunne jeg godt. Jeg har fået CC Solo uden
>fastnet telefon og det virker fint. Men ifølge CC's website, så kan
>dette ikke lade sig gøre nu.

Ja, det lyder jo lidt mystisk. - Jeg prøvede lige at lave en
bestilling, og jeg kunne sagtens bestille 8 MB Solo _uden_ at ha' nogen
fastnet telefon på adressen. - Bor i 3370 Melby
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 04-02-07 22:36

Ole Rasmussen wrote:

> Ja, det lyder jo lidt mystisk. - Jeg prøvede lige at lave en
> bestilling, og jeg kunne sagtens bestille 8 MB Solo _uden_ at ha' nogen
> fastnet telefon på adressen. - Bor i 3370 Melby

Det var dog frustrerende... sidder jo bare et par km væk i 3310 Ølsted.

Bjarne