Hvor langt ligger i fra centralen?
Fra : Henning Lund

Dato : 03-01-07 09:28

8064/512 Kbit/s
den hastighed ville jeg gerne prøve, men det kunne ikke lade sig
gøre da linien ikke kunne trække så meget, er der nogen her i
gruppen der benytter den hastighed, og hvor langt ligger i fra
centralen, eller hvad sådan et bæst hedder?
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Søren Blom

Dato : 03-01-07 11:04

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i
> [...]
> den hastighed, og hvor langt ligger i fra centralen, eller hvad sådan et

Afstanden fra den telefoncentral du er knyttet til og din adresse, er ikke
det afgørende, men kabel længden imellem central og adresse, som kan være
meget længere end du har, når du går/køre imellem din adresse og central.
Personligt bor jeg mindre end 1 km (når turen køres i bil) fra den
telefoncentral jeg er koblet på, men TDC har målt at der er næste 1,5 km når
man følger kablerne fra Centralen til min adressen.
Så du kan ikke bruge gå/køre afstanden til centralen til ret meget, det hele
kommer an på kabellængden imellem central og din adresse,det er kun TDC der
kan svare på, hvor lang kabelføring der er i imellem de to punkter.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Kim Kjærgård

Dato : 03-01-07 15:58

Hvis man spørg hos Cyber-city tager de afstanden som kommer frem på Krak .

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-01-07 16:50

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message

> Afstanden fra den telefoncentral du er knyttet til og din adresse, er ikke
> det afgørende, men kabel længden imellem central og adresse

Det der er afgørende er dæmpningen på de specifikke bånd som ADSL-kodningen
benytter, intet andet.
Der er forskellige måder at anslå denne dæmpning, og disse metoder har
forskellig usikkerhed.

Mulighederne kan fx være:
Luftlinjemåling
Opmåling på kort
Galvanisk måling

Her gælder det om at vælge en metode der giver det lavest mulige antal
falske positiver og negativer.

I sidste ende kan linjens kvalitet kun endeligt fastlægges ved at sætte et
modem på den..

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : CR

Dato : 04-01-07 05:52

Jeg kører fint med 8064/512. Ifølge mit modem udnytter jeg linjen med 79%.
Cybercity siger jeg ligger 1,8 km fra centralen.

Fra : Henning Lund

Dato : 04-01-07 13:39

CR skrev:
> Jeg kører fint med 8064/512. Ifølge mit modem udnytter jeg
> linjen med 79%. Cybercity siger jeg ligger 1,8 km fra
> centralen.

Det er også min ca afstand, om det er fordi jeg har
bredbåndstelefoni, kan nok være årsagen at de ikke mener min
linie kan bære 8064

Fra : CR

Dato : 04-01-07 18:49

> Det er også min ca afstand, om det er fordi jeg har
> bredbåndstelefoni, kan nok være årsagen at de ikke mener min linie kan
> bære 8064

Jeg synes i det hele taget 8064 er et underligt tal. Skulle det ikke være
8192 eller noget, så det kan divideres med 512.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 04-01-07 23:57

On Thu, 04 Jan 2007 05:52:19 +0100, CR wrote:

> Jeg kører fint med 8064/512. Ifølge mit modem udnytter jeg linjen med 79%.
> Cybercity siger jeg ligger 1,8 km fra centralen.

Jeg styrer en linie som iflg tdc selv er ca 600 m fra centralen (hvilket
lyder meget realistisk) men tdcs egen testmåling giver kun 79xx/768 altså
lige knap de 8Mbit

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : CR

Dato : 05-01-07 09:14

> Jeg styrer en linie som iflg tdc selv er ca 600 m fra centralen (hvilket
> lyder meget realistisk) men tdcs egen testmåling giver kun 79xx/768 altså
> lige knap de 8Mbit

Så må der gå en 1,8km superlinje herud :) Men det virker da underligt at du
ikke kan få maksimal hastighed når du kun bor 600m væk.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 07-01-07 17:36

On Fri, 05 Jan 2007 09:14:21 +0100, CR wrote:

> Så må der gå en 1,8km superlinje herud :) Men det virker da underligt at
> du ikke kan få maksimal hastighed når du kun bor 600m væk.

Der er mange parametre der skal spille sammen for at kunne levere 8Mbps,
så hvilken det kniber med på den linie er ikke godt at vide.

Jeg har ikke selv adsl (eller fastnet), men tdc har mål naboen 100m til
den en side til at kunne bære 8Mbps og naboen 100m til den anden side til
4Mbps. og vi ligger med en afstand til centralen på ca 2,5 km.

På den anden side begynder SydEnergi at snakke lidt om fiber herud i
nabolaget, så måske kan jeg indenfor et år eller to få en _meget_
hurtigere forbindelse - hvad jeg så end skal brug det til

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Kasper OZ8AAZ

Dato : 05-01-07 10:17

Henning Wangerin wrote:

> Jeg har et par LinkSys wap54g til salg

Men det er hemmeligt, hvordan man kommer i kontakt med dig? :)

73, Kasper

Fra : Henning Wangerin

Dato : 07-01-07 17:37

On Fri, 05 Jan 2007 10:17:23 +0100, Kasper OZ8AAZ wrote:

> Men det er hemmeligt, hvordan man kommer i kontakt med dig? :)

Tja en oplagt mulighed er at mail på min afsender adresse. Den ser måske
nok lidt sjov ud, men den skulle meget gerne virke.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-01-07 02:25

Henning Lund wrote:
> [...]
> gruppen der benytter den hastighed, og hvor langt ligger i fra
> centralen, eller hvad sådan et bæst hedder?

160 meter ifølge TDC

/FL