Trådløs Internet adgang
Fra : Mikkel

Dato : 02-01-07 17:00

Hej,

Jeg færdes somme tider rundt i Danmark med en campingvogn og i den
forbindelse kunne jeg godt tænke mig at
være på nættet rundt omkring.

Er der nogle her der har kenskab til en internet udbyder der kan leverer
trådløst internet. Jeg tænker på at man modtager en pakke
med en antenne og tilhørende boks, og kan herved komme på nettet.

En anden ting. Hvis jeg har en dankort terminal der skal have forbindelse
til internettet, kan det så klares med en mobiltelefon, hvis ovenstående
ikke findes.?

Hilsen
Mikkel

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 02-01-07 22:28

"Mikkel" <MikkelM@mail.dk> wrote in

> [...]
>
> En anden ting. Hvis jeg har en dankort terminal der skal have
> forbindelse til internettet, kan det så klares med en mobiltelefon,

Hej Mikkel

Du tænker formentligt på Clearwires WiMAXX (http://www.clearwire.dk).
Desværre dækker de endnu kun i/omkring 7 større byer i DK, nemlig
København, Roskilde, Odense, Esbjerg, Århus, Randers og Ålborg, men mon
ikke de udbygger dækningen løbende.

Efter hvad jeg har hørt, skulle det faktisk være muligt at tilslutte en
dankortterminal via en IPtelefonadapter til telefonnettet via WiMAXX, men
tag en snak med Clearwire om det...

Alternativet er at benytte sig af de trådløse WiFi net, der er på flere
og flere campingpladser. Her mener jeg det er TDC, der kører showet de
fleste steder.

mvh
Lars

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-01-07 01:16

Mikkel skrev:

> En anden ting. Hvis jeg har en dankort terminal der skal have forbindelse
> til internettet, kan det så klares med en mobiltelefon, hvis ovenstående
> ikke findes.?

Der findes jo også rene GSM dankortterminaler som kører via mobilnettet.

Fra : jonas frandsen

Dato : 20-01-07 17:03

Tdc 3G kan du bruge til at nettet.. dankort ved jeg ikke noget om.

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonn/mobildata/

/Jonas

Fra : L. Kulle

Dato : 29-01-07 20:43

"Mikkel" <MikkelM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg færdes somme tider rundt i Danmark med en campingvogn og i den
> forbindelse kunne jeg godt tænke mig at
> være på nættet rundt omkring.

Hej Mikkel,
Måske kan du bruge TDC universal internet, se
http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_int_ui
En masse campinhpladser har fået installeret hotspots.
Med universal internet er der en max. pris på ca. 250 pr. md.

--
Mvh. Lars