Boligforeningsbredbånd
Fra : Søren sømand

Dato : 04-02-07 18:04

Hej Gruppe.
Der er jo ved at være langt imellem indlægene om bredbånd til
boligforeninger, så nu må jeg jo selv forsøge mig.
Vi er en forening, på Nørrebro, der for ca. 2 år siden fik trippel-kablet
ejendommen. Vi får telefon og internet via en udbyder, der også har
support til den enkelte beboer, men beholdt TDC kabelTV til TV, da vi har
en ret god aftale.
Nu er vores aftale ved at udløbe og jeg vil så lige tjekke markedet nu,
inden vi fornyer vores aftale. Set i lyset af Fullrate, Nesa's
fiberudrulning, general teknisk udvikling osv. osv. så burde vi vel kunne
forlange noget mere for pengene nu??
eller hvad ??
Mvh.
Søren Sømand

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-02-07 18:56

"Søren sømand" <soren@sotoqxxx.dk> skrev i en meddelelse
news.tm8hn8f5vdqteb@laptopski.foi.local...
> [...]
> inden vi fornyer vores aftale. Set i lyset af Fullrate, Nesa's
> fiberudrulning, general teknisk udvikling osv. osv. så burde vi vel kunne

Det er jo lidt svært at svare på når du ikke fortæller hvad I får for hvilke
penge nu

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-02-07 18:57

> Det er jo lidt svært at svare på når du ikke fortæller hvad I får for
> hvilke penge nu

De har i hvertfald en FWA forbindelse fra www.dansketelecom.dk men priser og
tilbud kan vi jo kun gætte os til hvis han ikke fortæller mere...

fiber tilbud kunne måske være fordelagtige.

Fra : Søren sømand

Dato : 04-02-07 19:36

Nu er I da også så kræsne igen... ;0)
Vi får en 6Mbit FWA til deling, til 99,- pr. lejemål, pr. måned og telefon
til 29,- pr. måned, samtaletakster til ca. 1/3 af TDC. Telefon er noget
IDSN-halløj(Jeg kan ikke huske hvor mange). KabelTV til 179,- for den
store pakke, pr. måned( pris på mellem og lille kan jeg ikke huske).
Vi kiggede på fiber da vi startede, men det kostede ret meget at grave (så
vidt jeg husker ca. 800,- pr. meter ca. 900 meter), så det blev FWA, jeg
ved ikke om det er blevet bedre siden. Vi bor ved Tagensvej/Haraldsgade på
Nørrebro, hvis det kan hjælpe på kendskab til centraler.
Fik jeg fortalt at vi også har brugersupport med i aftalen?
På forhånd tak...
Søren

Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-02-07 20:05

Bor I for langt væk fra www.parknet.dk?

--
Jesper Lund

Fra : Søren sømand

Dato : 04-02-07 21:27

Umiddelbart ville jeg sige ja, da de skriver om kvarteret på den anden
side af nørrebrogade (ca. 2-3 km væk), men jeg kan se at de også
inbefatter Heimdalshave og det er ikke ret langt væk, så det er absolut
værd at undersøge hvordan er de med.
Takker...
Søren

Fra : Ian Braithwaite

Dato : 05-02-07 16:01

Søren sømand <soren@sotoqxxx.dk> writes:

> [...]
> inbefatter Heimdalshave og det er ikke ret langt væk, så det er
> absolut værd at undersøge hvordan er de med.

Sjovt nok bor vi på hjørnet af Tagensvej/Haraldsgade, og vi
har Parknet...

mvh Ian

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 05-02-07 23:00

On 05 Feb 2007 16:01:25 +0100, Ian Braithwaite <no@spam.thankyou>
wrote:

>Sjovt nok bor vi på hjørnet af Tagensvej/Haraldsgade, og vi
>har Parknet...

Så er deres kort uddateret
http://parknet.dk/dokumenter/generelt/kort/parknet_oversigt_2005-04-16_fuld.png

/Jarlskov

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-02-07 20:21

"Søren sømand" <soren@sotoqxxx.dk> wrote in message
news.tm8lxzpavdqteb@laptopski.foi.local...
> [...]
> Nørrebro, hvis det kan hjælpe på kendskab til centraler.
> Fik jeg fortalt at vi også har brugersupport med i aftalen?

jeg mener Comx er på Haraldsgade.... de kan jo også tilbyde stortset det
samme som det i har nu, der er bare meget mere internet at vælge imellem..
Tv løsningen kan nok ikke blive billigere...

Men ellers ser det ret billigt ud det som http://www.broadcombolignet.dk/
har... 99kr for en 10/1Mbit er i hvertfald billigt...

Internet kan i klart få mere for pengene.. 6Mbit til delling er jo helt til
grin.

Fra : Søren sømand

Dato : 04-02-07 21:37

Ja, de 6 mbit giver jo prop hver eneste dag mellem 17.00 og 21.00. Det er
købt til surf og var fint for 2 år siden, men nu er jeg jo "udemokratisk"
bare jeg henter Ørnen fra dr.dk. Derfor også denne rekonogsering inden
næste møde i it-udvalget.
Comx ser ret fornuftige ud, hvis altså vi ikke skal grave alt for meget
fiber ned. Jeg har ingen ide om behovet fra andre beboere end mig selv, og
ved ikke om der er stemning for en ny investering allerede.
Mvh.
Søren

--
Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 05-02-07 23:04

On Sun, 04 Feb 2007 19:35:49 +0100, Søren sømand <soren@sotoqxxx.dk>
wrote:

> [...]
>ved ikke om det er blevet bedre siden. Vi bor ved Tagensvej/Haraldsgade på

Dansk Bredbånd gravede i krydset Tagensvej/Haraldsgade for noget tid
siden.
Du kan se hvor fiberen krydser gaden ud for Haraldsgade nr. 6. - Så
kan du selv se hvor langt der er at grave derfra.

Prøv at kontakte Dansk Bredbånd.

/Jarlskov

Fra : Søren sømand

Dato : 04-02-07 21:44

Har vi nogen professionel vurdering af kvaliteten af de forskellige
udbydere?
Da vi startede op i vores forening, fik vi bla. et tilbud fra dansk
bredbånd (hed de ikke det?), som gik konkurs dagen efter vi på et møde
havde valgt dem. Vi var heldige at vi ikke var nået længere, men er der
ikke ved at være nogle stabile og dygtige spillere på markedet nu?
Mvh.
Søren

--
Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/

Fra : Kenneth K

Dato : 05-02-07 14:15

Mon ikke det var Digginet...Dansk Bredbånd lever mig bekendt stadig.

news.tm8rvzf6vdqteb@laptopski.foi.local...

Fra : Søren Sømand

Dato : 11-02-07 22:37

Det var kabelnettet.dk... Sorry for huskefejlen..

Fra : Kaare

Dato : 06-02-07 20:35

"Søren sømand" <soren@sotoqxxx.dk> skrev i en meddelelse
news.tm8rvzf6vdqteb@laptopski.foi.local...
> Har vi nogen professionel vurdering af kvaliteten af de forskellige
> udbydere?

Det er altid svært at svare på, men efterhånden virker det som om at
niveauet er blevet bedre.
Parknet er som regel ganske fornuftigt. Det er stadig i den traditionelle
ånd med at dele båndbredde etc. Men til gengæld er kapaciteten høj, så du
vil normalt ikke opleve at nettet bliver tungt (her taler jeg ud fra hvad
jeg har hørt af erfaringer, men har ingen personlige erfaringer med dem).
I dit område er der samtidig både ComX og Dansk Bredbånd. Faktisk ligger det
lige på grænsen mellem de to områder (ComX har meget på Østerbro siden, og
DB har meget på Nørrebro siden).Af fiberbaserede løsninger med hele pakken,
er det nok de to der er at vælge imellem i dit område. Men hvis man
foretrækker at klare det meste selv, kan det selvfølgelig gøres bedre. Nogle
gange er det selvfølgelig en fordel at have andre til at stå for driften.

> Da vi startede op i vores forening, fik vi bla. et tilbud fra dansk
> bredbånd (hed de ikke det?), som gik konkurs dagen efter vi på et møde
> havde valgt dem.

Det var ikke Dansk Bredbånd i hvert fald. :)

Der har været hårde tider i DB, men det har aldrig været på tale at lukke
biksen. Nu er det også enorme investorer, så det er principielt ikke penge
der mangler. ComX fik en stor økonomisk lussing for nogle år siden, og fik
det lidt hårdt en overgang, men de er vist også helt på sporet igen. Så jeg
ville ikke være nervøs for den slags i de to tilfælde. ;)

En oplysninger der dog er afgørende er - hvor mange lejligheder drejer det
sig om?

/Kaare (ansat hos DB)